Garázs
Ez lenne a jövő hajtása?
Még mindig nem megoldott a PSA konszern technológiájának gyártása, ezért partnert keresnek.
A sűrített levegővel működő hibrid rendszert ígéretes próbálkozásként mutatta be az elmúlt időszakban a Peugeot és a Citroёn, azonban egyedül nem éri meg megvalósítani a grandiózus tervet. A tesztek már javában folynak és a visszajelzések is pozitívak, de a gyártáshoz még legalább egy autógyártó társulása szükséges volna.
A PSA illetékese egy interjúban mondta el a minap, hogy a Peugeot 208 HYbrid Air és a Citroen C4 Cactus Airflow tanulmányok szériagyártásának megvalósításához legalább még egy márka beszállója szükséges, mivel az évi 500.000 darabos gyártásszám volna gazdasági szempontból ideális. Mivel a két francia márka nagyjából évi 3 millió autót értékesít, a fen említett darabszám egy egészséges és természetes részesedési arány képviselne a forradalmian új hajtásrendszer személyében.
A Hybrid Air technológia nem más, mint a levegő munkára fogása és beépítése a hajtásláncba. A fékezések alkalmával előállított, tartályokban tárolt sűrített levegő gyorsításkor, természetesen számítógépes vezérléssel képes meghajtani a válóba épített hidraulikus hajtóművet, így plusz teljesítményt szolgáltatva.
A rendszer előnye az elektromos segédlettel ellátott hibridekkel szemben, hogy egyszerűbb, olcsóbb és jóval kisebb tömegű. Ráadásul a sűrített levegővel megvalósított segédhajtás szinte bármilyen erőforráshoz, így benzineshez, dízelmotorhoz vagy épp autógázzal működő motorhoz is társítható.
A szimpatikusnak tűnő pneumatikus hibrid rendszer megvalósításához tehát további gyártókkal való kooperáció szükségeltetik, minek következtében más gyártó kínálatában is megjelenhet a sűrített levegővel segített belsőégésű motor, jelentősen alacsonyabb fogyasztási értékekkel. Vajon melyik márka lát annyi fantáziát a PSA levegős megoldásában, hogy beadja a derekát? Reméljük hamarosan kiderül.
Forrás: Autó Pult

[fbcomments url="https://www.technokrata.hu/garazs/2014/10/29/ez-lenne-a-jovo-hajtasa/" width="800" count="off" num="3" countmsg=""]