A lenyűgöző múlt: kincseket rejt a Volkswagen múzeuma!
Tegnap a Volkswagen meghívásának köszönhetően Wolfsburgban jártunk, ahol az elsők között nézhettük meg az új Golfokat. Az izgalmas bemutató után nemcsak a jelen, de a múlt érdekességeit is alkalmunk nyílt testközelből megismerni, hiszen bejutottunk a Volkswagen gyár mellett felhúzott elképesztő autómúzeumba, az Autostadt-ba is.
A komplexum természetesen a Volkswagen összes fontos mérföldkövét bemutatja az érdeklődőnek, de a kiállítás nem korlátozódik a wolfsburgi gyártó modelljeire, többek között DeLorean, Messerschmitt vagy épp Citroen DS is emelte a különleges autópark fényét.
Amennyiben teheted feltétlenül látogass el a Volkswagen márka emblematikus központjába, hiszen rengeteg élmény vár rád! Ha erre nincs lehetőséged, akkor sem kell csüggedni, mostani galériánkban ugyanis több érdekességet is megismerhetsz!
- 1,6 literes, 110 lóerős motorjával hamar kultusztárgy lett az 1-es Golf GTI-ből.
- 1955-től 1964-ig készült a Messerschmitt KR200.
- 1955-től 1964-ig készült a Messerschmitt KR200.
- 1955-től 1964-ig készült a Messerschmitt KR200.
- Az Ettore Bugatti által 1909-ben alapított Bugatti gyár utolsó modellje volt a képen is látható 57SC Atlantic. A konkrét példány 1938-ban készült, és soha nem újították fel. 2009-ben pedig egy gyűjtő 3,2 milliárd dollárt fizetett érte.
- Az Ettore Bugatti által 1909-ben alapított Bugatti gyár utolsó modellje volt a képen is látható 57SC Atlantic. A konkrét példány 1938-ban készült, és soha nem újították fel. 2009-ben pedig egy gyűjtő 3,2 milliárd dollárt fizetett érte.
- Ma is lenyűgöző ez az 1954-es Bentley R-Type Continental.
- A 911-es emelte a nagy gyártók közé a Porsche-t.
- Az utolsó, a Volkswagen mexikói gyárában készült eredeti Bogár.
- A bogár mellett más léghűtéses modellekkel is próbálkozott a Volkswagen, ez a Type 3-as típus.
- 1968 és 74 között kétajtós kombi és négyajtós szedán verzióban gyártották a Typ4-et.
- Egy eredeti Mini Morris sem maradt ki a gyűjteményből.
- A dízel és a GTI variáns után kábrió is készült az I-es Golfból, a modellt rendkívül hosszú ideig, 13 éven át gyártották, így az utolsó példányok már akkor készültek, amikor két éve kapható volt a 3-as Golf.
- Egy 1959-es Cadillac Eldorado Convertible-re mindenki felkapja a fejét.
- Egy 1959-es Cadillac Eldorado Convertible-re mindenki felkapja a fejét.
- Természetesen nem maradhatott ki az ikonikus Jaguar E-Type sem.
- Természetesen nem maradhatott ki az ikonikus Jaguar E-Type sem.
- Az Autostadt gyűjteményének egyik ékköve az 1950-es Cisitalia 202.
- Az Autostadt gyűjteményének egyik ékköve az 1950-es Cisitalia 202.
- Az “istennőnek” nevezett Citroen DS első darabjai közül aló ez az 1955-ös példány.
- Az Audi elődjeként létrejött Auto Union egyik márkája volt a DKW, amely ezt az 1931-es, F1 névre keresztelt típust is gyártotta. A modellből összesen körülbelül 4000 darab készült.
- Az egyes piacokon 911 Turbo-nak nevezett, valójában 930 Turbo-ként életre hívott jármű 260 lóerős motorjával alaposan példát statuált a konkurenciának.
- Mit tesz a Volkswagen a Phaeton 650 lóerős, W12-es motorjával? Beleteszi egy Golf-ba! A végeredmény a Golf W650 lett, a kocsi 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára!
- Mit tesz a Volkswagen a Phaeton 650 lóerős, W12-es motorjával? Beleteszi egy Golf-ba! A végeredmény a Golf W650 lett, a kocsi 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára!
- A formatervezők gyönyörűvé csiszolták az 1953-as Corvette üvegszálas karosszériáját. A beltér sem kevésbé különleges!
- A formatervezők gyönyörűvé csiszolták az 1953-as Corvette üvegszálas karosszériáját. A beltér sem kevésbé különleges!
- A formatervezők gyönyörűvé csiszolták az 1953-as Corvette üvegszálas karosszériáját. A beltér sem kevésbé különleges!
- Az Audi négykerék-meghajtásának hírnevét az 1981-ben bemutatkozott Quattro alapozta meg.
- Az Audi négykerék-meghajtásának hírnevét az 1981-ben bemutatkozott Quattro alapozta meg.
- Ferrarikat megszégyenítőre sikerült az 1974-től 1990-ig gyártott, kezdetben 375 lóerős Lamborghini Countach
- Ferrarikat megszégyenítőre sikerült az 1974-től 1990-ig gyártott, kezdetben 375 lóerős Lamborghini Countach
- Már megjelenésekor is klasszikus volt a Volkswagen Karmann-Ghia
- Már megjelenésekor is klasszikus volt a Volkswagen Karmann-Ghia
- Alig 8500 példány készült a DeLorean Motor Company egyetlen típusával, a Vissza a jövőbe trilógia által ismerté tett DMC-12-ből.
- Alig 8500 példány készült a DeLorean Motor Company egyetlen típusával, a Vissza a jövőbe trilógia által ismerté tett DMC-12-ből.
- Ugyan 1963-ban megszűnt, az ilyen, Hansa 1800-as modelleknek köszönhetően a mai napig szeretett márka a Bogward. Olyannyira, hogy újra feltámasztják!
- Ugyan 1963-ban megszűnt, az ilyen, Hansa 1800-as modelleknek köszönhetően a mai napig szeretett márka a Bogward. Olyannyira, hogy újra feltámasztják!
- A Hebmüller and Sohn építette 1949 é 1953 között a kabrió bogarakat a Volkswagennek.
- 1978-ban az Év autója lett az NSU Ro 80.
- 38 millió forintba kerül, viszont csak 0,9 litert fogyaszt 100 kilométeren a Volkswagen XL1
- 38 millió forintba kerül, viszont csak 0,9 litert fogyaszt 100 kilométeren a Volkswagen XL1
- Léghűtéses motorjával akár 150-nel is száguldhatott a Tatra 87.
- Léghűtéses motorjával akár 150-nel is száguldhatott a Tatra 87.
- Alig 83 példány készült a V12-es, 575 lóerős motorral felszerelt Lamborghini Diablo GT-ből.
- Alig 83 példány készült a V12-es, 575 lóerős motorral felszerelt Lamborghini Diablo GT-ből.
- 1963 és 1969 között készült a René Bonnet által formatervezett Matra Jet 6.
- 1963 és 1969 között készült a René Bonnet által formatervezett Matra Jet 6.
- A gyártás első évéből származik a manapság sokak által csak hippibuszként számon tartott Volkswagen Transporter T1.
