Garázs
Gyomlál a PSA: 19 modell megy 2020-ig a süllyesztőbe
Manapság a trendek azt diktálják a gyártóknak, hogy a lehető legtöbb szegmensben indítsanak valamilyen modellt, ám a túlságosan szélesre bővült paletta sem feltétlen jó megoldás, hiszen a számos különféle modell gyártása költséges és szervezésigényes. Épp ezért a PSA konszern szeretné optimalizálni a kínálatát, ami egyben radikális csökkenést is jelent.
A Peugeot és Citroёn márkák tekintetében a drasztikus létszámcsökkentés azt jelenti, hogy a jelenlegi állás szerinti 45 modell helyett 2020-ban már csupán 26 különféle típust fog kínálni a két gyártó összesen. Az elszánt lépésről maga Carlos Tavares, a PSA első embere tájékoztatta a médiát.
A vezér elmondása szerint a cél, hogy optimálisan használják ki a rendelkezésre álló – egyébként moduláris – platformokat, miközben a fejlesztési és termelési költségek is csökkennek majd.
Ennek eredményeképpen ráadásul több idő jut az egyes modellek fejlesztésére, kiforrottabb, jobb autókat gyárthat a stratégiai lépés nyomán a két francia gyártó, hiszen 45 helyett mindösszesen 26 féle autóra kell fókuszálnia a fejlesztéssel foglalkozó csapatoknak. Tavares emellett arról is említést tett, hogy a DS ezentúl teljes értékű prémium márkaként folytatja ténykedését, azaz a Peugeot, a Citroёn és a DS széria kínálata teljes mértékben kiegészíti egymást.
A PSA ezen lépéseket azért teszi meg, hogy a lehető leghamarabb térjen vissza a gyártók élvonalába, s ennek részeként Kínában is egyre nagyobb eladási szám elérése a cél. A franciák optimista terveket szőnek, 2020-ra meg akarják triplázni az eladásokat, amiben a kínai piacon a Dongfeng lesz a segítőtársuk. A modellkínálat minimalizálása mellett a PSA modernizálja gyárait, ami ugyancsak hozzájárul a gyártási és szervezési költségek mérsékléséhez.
Forrás: Autó Pult

[fbcomments url="https://www.technokrata.hu/garazs/2014/04/15/gyomlal-a-psa-19-modell-megy-2020-ig-a-sullyesztobe/" width="800" count="off" num="3" countmsg=""]