Connect with us

Hirdetés

technokrata

A külföldi fuvarozók körében is terjed az OBU-használat

Garázs

A külföldi fuvarozók körében is terjed az OBU-használat

Az elektronikus útdíj fizetési lehetőségek között egyre népszerűbb a fedélzeti egység használata a viszonylati jegyekhez képest a külföldi fuvarozók körében is.

A WebEye Magyarország adatai alapján a külföldi útdíj-bevallók aránya a rendszer bevezetése óta közel 30%-ra nőtt. Hazánk jellemzően tranzit ország a külföldi fuvarozók számára, akik az M1-M5 autópályákat főként a balkáni, az M1-M3-as sztrádákat a keleti tranzit útvonal részeként használják. A külföldi útdíj bevallók közt minden negyedik román felségjelzésű, őket a szlovák és lengyel járművek követik a sorban. 

Mivel Magyarországon jellemzően nagy az áthaladó, ún. tranzit forgalom, az e-útdíj rendszer tavaly nyári bevezetésekor sokan attól tartottak, hogy a nemzetközi kereskedelemben érdekelt fuvarozók el fogják kerülni Magyarországot, és inkább alternatív útvonalakat fognak használni a magyar utak helyett. Az e-útdíj rendszer első közel egy éve alatt azonban a külföldi fuvarozók aránya nem sokat változott, az egyik legnagyobb bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország megfigyelései szerint.

kamion1

A WebEye Magyarország adataiból kiderült, hogy a hazai autóutak közül a külföldi kamionok alapvetően két útvonalat részesítenek előnyben: az M1-M5 és az M1-M3 viszonylatokat. Ennek oka egyrészt, hogy az előbbi a balkáni tranzit, az utóbbi a keleti tranzit útvonal részei. Másrészt a KRESZ hatályos rendelkezései alapján a 3,5 tonna össztömeget meghaladó járművek csak indokolt esetben, például lerakodás céljából vehetik igénybe az alsóbbrendű utakat. Ezért leggyakrabban ezen a két útvonalon közlekednek, de természetesen a többi autópályán is találkozhatunk  külföldi kamionokkal.

„Az útdíjat fedélzeti egységen (OBU) keresztül bevalló ügyfeleink közül az aktív, regisztrált járművek közel egy harmada külföldi felségjelzésű, vagyis a külföldi fuvarozók aránya megközelíti a 30%-ot. Köztük a legnagyobb arányban román jelzésű járművek szerepelnek, amelyek a külföldi úthasználók körülbelül negyedét teszik ki. Őket a szlovák és lengyel fuvarozók követik 16, illetve 17%-os jármű aránnyal, a többi tizennégy további felségjelzés között oszlik el” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

Azt tapasztaltuk, hogy az utóbbi néhány hónapban ugrásszerűen nőtt meg a külföldi útdíj bevallók száma a rendszerünkben. Valószínűsíthetően kellett számukra néhány hónap, hogy teszteljék az OBU-val történő bevallást a viszonylati jeggyel történő fizetési móddal szemben. Vállalatcsoportunk 10 országban nyújt szervizszolgáltatást, ügyfélszolgálati munkatársaink pedig három nyelven fogadják ügyfeleink kérdéseit a nap 24 órájában, így ez a megoldás a külföldi fuvarozók számára kényelmesebb, költséghatékonyabb és ellenőrizhetőbb – tette hozzá Bagossy Tamás.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés