Connect with us

Hirdetés

technokrata

Családra fel – megérkezett az új Peugeot 308 SW

Garázs

Családra fel – megérkezett az új Peugeot 308 SW

Miután nemrégiben megjelent az új Peugeot 308, melyet kategóriájának egyik legjobbjaként aposztrofált a francia gyártó, nem kellett sokat várnunk, hogy bemutassák az újdonság kombi változatát is.

Az új 308 puttonyos változata a formaterv tekintetében nem okoz meglepetéseket, ugyanaz az egyszerűség és letisztultság jellemző rá, mint az ötajtós verzióra. Ugyanakkor praktikum és helykínálat tekintetében természetesen jóval többet nyújt annál, így a családos Peugeot rajongók dörzsölhetik a markukat.

308_sw_1_medium

A gyáriak elmondása szerint nagy, alacsony és sportos kombit terveztek, melynek hossza 33, magassága pedig mindössze egy centiméterrel nőtt, így kicsinek egyáltalán nem mondhatnánk a 4,58 méter hosszú és 1,47 méter magas újdonságot. A legnagyobb változás a csomagtartó tekintetében történt, mely 140 literrel hízott meg, így összesen 610 liternyi csomagot tud elnyelni. Ezzel pedig 5 literrel a legnagyobb riválisának tartott Volkswagen Golf Variant fölé tud nőni. A franciák leginkább a csomagtérből egy mozdulattal ledönthető hátsó ülésekre, valamint az így keletkező sík padlóra büszkék, melyben két sín is található, így a rakodótér szétválasztása is egyszerűbb feladattá válik.

Az utazók szemszögéből valószínűleg nem dolog változott az ötajtós verzióhoz képest, hiszen a tengelytáv megőrzésével a méretnövekedés leginkább csak a csomagtartó javára szolgál. A hátsó traktust vizsgálva tehát legfeljebb a fejtér tekintetében tapasztalhatunk előrelépést. A vezetőülésben helyet foglalva sem tűnik fel semmi újdonság – a tükrökben felrejlő puttony kivételével. A Peugeot továbbra is büszkén hirdeti i-Cockpit nevű vezetőhelyét, mely kis kormányával, magasra helyezett műszereivel és teljes letisztultságával továbbra is megszokást igényel.

308_sw_4_medium

Ahogyan az lenni szokott ilyen esetekben, az új 308 SW az EMP2 platform mellett az erőforrásokat is az ötajtós változatból kölcsönzi, így benzinesek terén a leggyengébb 1,2 literestől egészen az 1,6 literes turbós, 155 lóerős THP erőforrásig, míg dízelfronton az 1,6 literes 95 lóerős e-HDI-től egészen a hamarosan bemutatkozó, 150 lóerős kétliteres BlueHDI-ig az egész motorpaletta elérhető lesz puttonyos változatban is. Az összes erőforrás megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak.

A továbbra is élvonalba vágyó Peugeot egyelőre nem közölte, hogy mennyit kell letennünk az asztalra amennyiben szeretnénk a plusz teret és praktikusságot kínáló SW betűpárt autónk neve mellé. Azt viszont már tudjuk, hogy az újdonságot Sochaux-ban fogják gyártani és a 2014-es Genfi Autószalonon lesz a világpremierje, mely után egyből, még a tavasz folyamán megindul az értékesítése.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés