Connect with us

Hirdetés

technokrata

Lelepleztük az új BMW X3-at

Garázs

Lelepleztük az új BMW X3-at

November 20-tól kapható a BMW második generációs, szebb és jobb X3-asa.

Hat év elteltével eljött az idő a generációváltásra. A riválisok közben előrukkoltak a maguk Q5-jével, GLK-jával, miegymásával, ergo a BMW-nek lépnie kellett, s lépett, fölfelé. Fölfelé, miután az X1-est is bevetette, s mielőtt még újabb, nem létező piaci rést tömne be az X4-gyel. Szóval itt az új, a második X3 már Magyarországon is bemutatva, még nem vezetve, a boltokban november 20-tól, hurrá.

A kifutó, úttörő SAV rendkívül népszerű volt (s még ma is az), azonban formailag megosztó, utas- és csomagterét illetően nem valami tágas, anyagminőségben helyenként az elvártnál gyengébb. Az új X3 válaszként hosszában és széltében is nőtt, de csak annyit, hogy tökéletesen illeszkedjen az X1 és az X5/X6 közé. A hátsó traktust érintő gyarapodásról a bemutatón magunk is meggyőződhettünk, és láss csodát, tényleg több a hely utasnak, csomagnak egyaránt. A raktér 70 litert nyert a bulin, alapból 550, bővítve 1600 literes is lehet.

Tuti ő lesz a legnépszerűbb

Elődjénél harmonikusabb, elegánsabb az autó. A taglalástól eltekintenénk, a képek magukért beszélnek: ez az X3 majdnem X5 azoknak, akiknek utóbbi túl nagy, túl sok, túl ijesztő tán. Bent a szokásos, modern BMW-s kép fogad: vezetőorientált elrendezés, hatalmas, 8,8 colos kijelző, jó pénzért kánaán. Legutóbb a szintén vadiúj 5-ös Touringban élveztük mindezt.

Az igényesen és láthatóan mindenki kedvére tervezett és megmunkált lemezek alatt lapul a kiváló, fejlesztett xDrive összkerékhajtás, a magas építést meghazudtoló mennetdinamikát, útfogást és kanyarsebességet lehetővé tevő (és állítható) futómű, a 6 sebességes kézi vagy 8 fokozatú automata váltó, az opcionálisan már nem is csupán aktív, de változó karakterisztikájú sport kormánymű és a csillió egyéb technikai truváj, amelyekkel a BMW lemossa a konkurenciát.

A már nem Ausztriában, a Magna Steyr grazi üzemében, hanem az X5-össel és az X6-ossal együtt Dél-Karolinában, Spartanburgben gyártott X3-ba head-up display, MP3-at is kezelő Bluetooth, rövidesen internet is rendelhető. Meg elektromos csomagtérajtó vagy vonóhorog. Kamera- és radarkavalkád. Nem csak a kéziváltós, de már az automata kivitel is lehet start-stopos (kuplung híján a fékpedállal működtetve). Naná, hogy az EfficientDynamics csomag szerves elemeként.

Kezdetben kétféle motor lesz elérhető: a négyhengeres dízel, az erős és takarékos 20d, illetve a pazar, hathengeres benzines, a 35i blokk. Előbbi osztályelső dinamikát, de fogyasztást is ígér (max. teljesítménye 184 LE, nyomatéka 1750-es fordulatszámtól 380 Nm, beéri 5,6 liter gázolajjal, CO2-kibocsátása 147 g/km, százra 8,5 mp alatt gyorsul, végsebessége 210 km/h. A kettős turbófeltöltős 35i 306 LE-t és már 1300-on 400 Nm-t állít elő, sprintideje 5,7 mp, csúcssebessége 245 km/h. Átlagfogyasztása gyárilag 8,8 l/100 km.

xDrive

Az új X3 xDrive 20d alapára 11,8, a 35i-é 16,9 millió forint.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés