Connect with us

Hirdetés

technokrata

Alonsónak kellett nyernie

Garázs

Alonsónak kellett nyernie

Ferrari 1-2 Hockenheimben
Kettős Ferrari-siker, szánalmas csapatutasítás. Hamilton röhög a markába.

A 2010-es F1-szezon tizenegyedik versenyét rendezték Hockenheimben. A Német Nagydíj időmérőjén Vettel (Red Bull) szerezte meg a pole-t Alonsót (Ferrari) két ezreddel verve, a második sorba a csapattárs Massa, illetve Webber, a harmadikba a McLaren kvalifikálta magát Button (vb-címvédő), Hamilton (jelenlegi éllovas) sorrendben. A hétszeres világbajnok Schumachernek (Mercedes) csupán a tizenegyedik kocka jutott. Sutil (Force India) és a két Virgin-pilóta autójában váltót kellett cserélni, öt-öthelyes rajtbüntetésért cserébe’. A tavalyi Német Nagydíj Webber első futamgyőzelmét hozta, de nem Hockenheimben, hanem a Nürburgringen.

Zseniális Massa-rajt

Hűvös, de száraz időben, mindössze kb. 30 fokos aszfalthőmérsékleten kezdődött a verseny. A szuperlágy gumikat nyilván szinte azonnal lecserélik majd, hogy aztán a legkeményebb Bridgestone-keverék simán végigbírja a leintésig… Rajtsorrend az élen, soronként: Vettel és Alonso, Massa és Webber, Button és Hamilton, Kubica (Renault) és Barrichello (Williams), Rosberg (Mercedes) és Hülkenberg (Williams). Majd Schumi. Nagyjából teltház, a stadionrészen tuti, jó hangulat, van kinek, németnek szurkolni, pontosan hat helyi menő igyekszik a mezőnyben.

A rajtnál Vettel zárni készült Alonso felé, erre Massa mindkettejüket elkapta. Alonso is elment Vettel mellett. Buttonnak el kellett vennie Vettel miatt, Hamilton gyorsan megelőzte Webbert is. Schumacher feljött nyolcadiknak, a két Williams kizuhant a tízből. Trulli Lotusa rögvest elfáradt. Mindkét Toro Rosso és Force India a bokszba kényszerült, összeakadhattak. A Force India pilótái három-négy körrel később ismét beszaladtak, talán egymás gumijait kapták, megcserélték, nem szabad. Ferrari 1-2, de Massa, Alonso leosztásban, amin nyilván változtatni fognak… Buemi Toro Rossója megállt.

Kerékcsere, Ferrari-dominancia

A 12. kör végén Vettel volt kint először, majd érkeztek a többiek is a kemény keverékért. A legelejéből utoljára “természetesen” prof. Button, a 22. körben. Ezzel meg is előzte Webbert. Amúgy minden lényegi maradt a régiben, legfeljebb a a Ferrari növelte előnyét Vettellel szemben. Massa rakja a leggyorsabb köröket, nyerni akar. Pedig elvileg Alonsónak illene… 34. kör, féltáv, F-csatornázás, unalom, bocsánat, taktikai csata. A pontszerző zónában két kakukktojás van még, De la Rosa és Hülkenberg, előbbi keményen, utóbbi szuperlágyon startolt, s még nem látogatták meg kedves szerelőiket. Massa kicsit meglépett Alonsótól (3 mp), hogy aztán Alonso visszaérjen rá úgy 1 mp-re (45. kör).

Csapatutasítás Ferrari-módra

Massa lett volna a hatodik pilóta, aki futamot nyer a szezon során. A legutóbbi három versenyen pontot sem gyűjtött. Erre a 49. körben mérnöke rászólt Massa fülére: “Felipe, öö, Fernando gyorsabb nálad. Öö, értve vagyok? Jelezz vissza lécci, kösz.” S láss csodát, fél perccel később Massa elengedte Alonsót. Nyilvánvaló csapatutasítás, ami tilos, szabálytalan, persze vb-szempontokból abszolút logikus. Na mindegy. Tíz körrel a vége előtt az első tíz sorrendje: Alonso, Massa, Vettel, Hamilton, Button, Webber, Kubica, Rosberg, Schumacher, Petrov. Két-két Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes és Renault.

Alonso másodszor

És Alonso nyer, idén másodszor, a szezonnyitó Bahrein óta első ízben. Életben tartotta hát vb-álmait. Ferrari 1-2 másodjára. Hamilton újabb 2 pontocskával növelte az előnyét Button előtt. A Red Bull újabb 1 pontocskával csökkentette lemaradását a McLarennel szemben. Vettel utolérte Webbert, de továbbra sem sikerül győznie hazai pályán. Következik a 25. Magyar Nagydíj, egy hét múlva, hajrá.

100 ezer dolláros büntetés

A verseny után 100 ezer dollárra büntették a sportfelügyelők a Ferrarit, amiért megsértették a szabályzatot (csapatutasításukkal befolyásolták a viadal végkimenetelét, meg aztán rossz hírét keltették a száguldó cirkusznak). Folytköv. az FIA Motorsport Világtanácsának soros ülésén.

Vb-állás egyéniben, élcsoport:

1. Hamilton 157 pont
2. Button 143
3. Webber 136
4. Vettel 136
5. Alonso 123

Vb-állás csapatban, élcsoport:

1. McLaren 300
2. Red Bull 272
3. Ferrari 208

Német Nagydíj, végeredmény:

1. Alonso (Ferrari) 1:27:38.864 ó
2. Massa (Ferrari) + 4.196 mp
3. Vettel (red Bull) + 5.121
4. Hamilton (McLaren) + 26.896
5. Button (McLaren) + 29.482
6. Webber (Red Bull) + 43.606
7. Kubica (Renault) + 1 kör
8. Rosberg (Mercedes) + 1 kör
9. Schumacher (Mercedes) + 1 kör
10. Petrov (Renault) + 1 kör
11. Kobajasi (Sauber) + 1 kör
12. Barrichello (Williams) + 1 kör
13. Hülkenberg (Williams) + 1 kör
14. De la Rosa (Sauber) + 1 kör
15. Alguersuari (Toro Rosso) + 1 kör
16. Liuzzi (Force India) + 2 kör
17. Sutil (Force India) + 2 kör
18. Glock (Virgin) + 3 kör
19. Senna (HRT) + 4 kör

Kiesett:

Kovalainen (Lotus) 56. kör
Di Grassi (Virgin) 50. kör
Yamamoto (HRT) 19. kör
Trulli (Lotus) 3. kör
Buemi (Toro Rosso) 1. kör

Leggyorsabb kör: Vettel (Red Bull) 1:15.824 (67. kör)



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés