Connect with us

Hirdetés

technokrata

Vettel két ezreddel az élen

Garázs

Vettel két ezreddel az élen

A Red Bull után Ferrarik sorakoznak a hockenheimi rajtrácson. Alonso vért ivott.

A Német Nagydíj pénteki első és jobbára esős szabadedzésének legjobbja a hat helyi menő egyike, Sutil volt a Force Indiával (1:25.701-es idővel), Hamilton a vizes hockenheimi pályán megcsúszva kissé megtörte McLarenjét. Második Massa (Ferrari), harmadik Button (McLaren) lett. Délután, szárazon Alonso (Ferrari) volt a leggyorsabb 1:16.265-tel, mögötte Vettel (Red Bull) és Massa zárt. A szombat délelőtti harmadik tréningen szemerkélt, ám ez sem gátolta meg abban Vettelt, hogy szuper, 1:15.103-as kört repesszen. Alonso, Webber (Red Bull) és Massa is befért 1:16 alá.

A szezon 11. időmérője tehát úgy kezdődött (felhős, de száraz időben), hogy a Red Bull kihivója ezúttal azerősen feljavuló, fejlesztések hadával előrukkoló Ferrari, nem a McLaren. A Q1-ben Liuzzi Force Indiájával a célegyenesre fordító kanyar külső rázóköve, a nedves műfű, majd a betonfal végzett. Pár percre meg is szakították az edzést. És ugye hamar meg is lett a három újoncon túli egyetlen kieső. Különben Yamamoto Silverstone után ismét lehetőséget kapott a Hispaniánál, ezúttal nem Sennát, hanem Chandhokot száműzve a kispadra. Mindkét Virginben váltót cseréltek egy-egy öthelyes rajtbüntiért, Di Grassi mért kört sem ment, nem mintha ez rajtuk kívül bárkit is érdekelne. Trulli (Lotus), mint legjobb kieső is elkönyvelhetett vagy 9 tizedet Alguersuarival (Toro Rosso) szemben. Alonso 1:14.8-at rittyentett, az már valami. A legkeményebb keveréken. Erre a hétvégére még a szuperlágyat szállította a vicces Bridgestone.

A Q2-ben Massa szuperlágyon, a többi nagy (Vettel, Webber, Hamilton, Button és Alonso) keményen indult. Massa 1:14.478-ig jutott. Aztán Alonso autójára is föltették az első szett szuperlágyat, és a spanyol 1:14.081-et tolt. Akik kiestek: Schumacher, Kobajasi, Petrov, Sutil, De la Rosa, Alguersuari, Buemi. Schumi 8 ezreddel maradt el csapattársától, a tizedik Rosbergtől. Gyenge ez a Mercedes. Miközben mindkét Williams a Q3-ban plusz Kubica (Renault), naná. Egyébiránt Sutil is öthelyes rajtbüntetést kap, szintén váltócsere.

Elveri-e a Ferrari a Red Bullt? Konkrétan Alonso. Vagy az energiaitalosok 11/10-et raknak? Erről szólt a Q3. Alonso azonnal kivágott egy szenzációs 1:13.927-es űridőt, Vettel 34 ezreddel bizonyult csak lassabbnak. Majd jött a döntő kör: Vettel 1:13.791, Alonso 1:13.793, kettő ezreden múlt. És Red Bull 11/10, Vettelnek már az idei hatodik pole-ja. Massa harmadik helye is jelzi a Ferrari lelkesedését, Webbernek valamiért most nem jött össze. Ahogy a mclareneseknek sem. A vb-címvédő Button elkalapálta az éllovas Hamiltont, nem így szokott történni. Alonso 2010-ben először az első sorban. Massa utoljára az évadnyitó Bahreini Nagydíjon volt a háromban. Ja, és német pilóta indul az élről, natürlich. A futam vasárnap 14 órakor rajtol.

Német Nagydíj, időmérő (Top10):

1. Vettel (Red Bull) 1:13.791 p
2. Alonso (Ferrari) + 0.002 mp
3. Massa (Ferrari) + 0.499
4. Webber (Red Bull) + 0.556
5. Button (McLaren) + 0.636
6. Hamilton (McLaren) + 0.775
7. Kubica (Renault) + 1.288
8. Barrichello (Williams) + 1.318
9. Rosberg (Mercedes) + 1.388
10. Hülkenberg (Williams) + 1.548

Edzésállás házon belül:

Red Bull: Vettel – Webber 6:5
McLaren: Hamilton – Button 7:4
Ferrari: Alonso – Massa 8:3
Mercedes: Schumacher – Rosberg 2:9
Renault: Kubica – Petrov 11:0
Williams: Barrichello – Hülkenberg 8:3
Force India: Sutil – Liuzzi 9:2
Toro Rosso: Buemi – Alguersuari 9:2
Sauber: De la Rosa – Kobajasi 6:5
Lotus: Kovalainen – Trulli 5:6
Virgin: Glock – Di Grassi 9:2
HRT: Senna – Chandhok 6:3



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés