Connect with us

technokrata

A rézangyalát

Garázs

A rézangyalát

Lotus Evora 414E Hybrid
A szkeptikusok befoghatják! A Lotus megteremt mindent a hibridben.

A benzingőztől megszédültek rendszeresen hangoztatják aggodalmukat, miszerint a jövő autóiból a legnagyobb élmény fog elveszni, ha a belsőégésű motor eltűnik belőlük. A hagyományos Evora modell platformjára épült koncepcióautóval a Lotus azt kívánta demonstrálni, miként lehet a csúcsteljesítményű sportautóknál megszokott érzést és élményt létrehozni egy hibrid autóval. Vezetési élmény, dinamizmus, hanghatás…? Szokjunk hozzá, hogy majdhogynem már semmi sem lehetetlen!

A 414E jelzés a teljesítményre utal, a réz szín pedig az elektromos rendszer mivoltát jelző sajátossága az autónak. Két, egymástól független elektromotor hajtja a hátsó kerekeket egy fokozatnélküli áttételezésen keresztül. Mindezek a részegységek egy tömbben, a hátsó híd felett kaptak helyet az optimális súlyeloszlás érdekében. Az elektromotorok teljesítménye egyenként 207 lóerő, maximális nyomatékuk 400 Nm körüli. Ezzel az összteljesítménnyel könnyű befogni mindenki száját, aki a belsőégésű motorokért siránkozik.

Hibrid autó lévén, kell egy belsőégésű erőforrás is, ami egy 1.2 literes, 48 lóerős, háromhengeres motor. Túl egyszerű lenne a dolog, ha itt abbahagynánk a részletezést, hiszen ez a motor nem csak benzinnel üzemel, hanem gázolajjal és alkohol alapú üzemanyagokkal is – biztosítva ezzel a közel 500 km-es hatótávot. Ezt az egységet hívják Lotus Range Extendernek.

A generátorként működő motor másodlagos feladata pedig a 17 kWh-s Li-ion akksi töltése abban az esetben, ha a megtehető táv 60 km alá csökkenne. A felsoroltak summája egy kevesebb, mint 4 másodperc alatti gyorsulás 100 km/h-ra, és közben virtuális megtapasztalása egy 7 sebességes, duplakuplungos gangolásnak. Persze a relaxált vezetést preferálók ezt a szimulációt kikapcsolhatják.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin