Connect with us

Hirdetés

technokrata

A szuperpatkány

Garázs

A szuperpatkány

Legenda: Niki Lauda
Nagy visszatérő, életművészúr, ragyogó matematikus, kotnyeles veterán.

Az 1978-as szezonban Lauda kétszer nyert a Brabhammel, és a negyedik helyen végzett az összetettben. A következő év szánalmas volt: versenyképtelen autót kapott, mellyel csupán négy pontot tudott gyűjteni az utolsó előtti, Kanadai Nagydíjig. Megunva az egyhangú körözgetést, az első edzés után egyszerűen kiszállt a kocsiból és felmondott. A meglepett Bernie köpni-nyelni nem tudott, de azért a boxban gyorsan összeszedte az épp szárnyait bontogató argentin Ricardo Zuninót, és vele fejezte be a szezont. Lauda csak annyit tett az ügyhöz, hogy már nem kihívás neki a pályán való versengés, sokkal inkább saját légitársasága, mellyel végre most szerencsét próbálhat.

És a  Lauda Air, benne Laudával, a főpilótával csak nőtt-nőtt, elérte azt a pontot, ahol már további tőkeinjekcióra volt szükség: ennek megszerzése érdekében Lauda visszatért korábban választott szakmájához. Az 1982-es visszatérését a McLarennel együtt jelentették be, azzal a biztos tudattal, hogy az 5 millió dolláros szerződésével övé lett a legjobban jövedelmező állás a Formula-történelemben. A tárgyalásokról Niki elmondta, hogy ebből a nagyszabású összegből mindösszesen 1 dollár volt az ő díja, mint pilóta, a maradék pénzt személyisége miatt kapta. 1984-ben megnyerte a harmadik világbajnoki címét, bár az egész szezonban árnyékként követte őt az üstökösként feltűnő, hihetetlenül fiatal és ragyogóan tehetséges csapattárs, Alain Prost. Mielőtt végleg szögre akasztotta sisakját, nyert egy utolsó GP-futamot 1985-ben, majd úgy vonult vissza a sporttól, hogy igazán  sohasem tudott, talán nem is akart teljesen eltávolodni a paddock világától.

Dolgozott a Ferrarinak mint tanácsadó, félretéve Enzo iránt érzett haragját, a Jaguar csapat első embere volt, s mindeközben a szemünk előtt vált értékes televíziós szakkommentátorrá. Jelenleg is a német RTL-nél csillogtatja tehetségét, betekintést enged a remek sportág magasságaiba és pokoli bugyraiba. Szerencsésnek mondhatja magát, hogy túlélte sportpályafutását, és ragyogónak azért, mert elért mindet, amiről pilóta csak álmodhat egy olyan időszakában a F1-nek, ahol a technika igazán dominánsan volt jelen.

Forrás: formula1.com



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés