Connect with us

technokrata

Schumi élvezte, Hamilton megkapta

Garázs

Schumi élvezte, Hamilton megkapta

Letudtuk az F1-szezon második futamát, s bár pár nap múlva máris itt a harmadik, egyelőre mazsolázgassunk csak a Melbourne utáni nyilatkozatokból. Száguld a cirkusz.

Az unalmas, kettős Ferrari-sikerrel záródó bahreini szezonnyitót követően sokan sietve kongatták a vészharangot, s hogy emiatt-e vagy sem (nyilván nem), de az Ausztrál Nagydíj már izgalmas volt, látványos és szórakoztató. Kellett hozzá az eső és az akcióhős Kobajasi tízpontos mutatványa is, de mindenkinek megvolt a maga meccse, és nem is egy. Az évad eddigi legnagyobb vesztese mondjuk feltétlen a Red Bull, pontosabban Vettel, aki kétszer indulhatott pole-ból, kétszer vezetett hosszú-hosszú ideig, és hát egyszer se állhatott még csak dobogóra sem.

„Semmit sem tehettem. Már az előző körben is éreztem egy kis vibrációt, majd elvesztettem a kontrollt az autó felett. Fékhiba lehetett” – mondta Vettel a versenyt követően. Később olyan hírek is napvilágot láttak, hogy nem is fék-, nem is vezetői hiba, hanem a bal első kerék meglazult tartócsavarja okozta a kicsúszást. Így vagy úgy (Bahreinben előbb kipufogóról, majd beköpött gyertyáról beszéltek), Vettelnek a sanszos 50 helyett mindössze 12 pontja, s jókora lemaradása van. Akárcsak a Red Bullnak a konstruktőri vb-n, hiszen Webber sem brillírozott: eddig csak egy nyolcadik és egy kilencedik helyet bír felmutatni. Az ausztrált ráadásul meg is fedték a sportfelügyelők, mondván az Albert Parkban nem volt jó ötlet Hamiltont kilökni. Webber bűnbocsánatot kért, a konkrét szankciót megúszta.

Ami Hamiltont illeti, őt Webberen kívül Victoria állam közlekedési minisztere is megtorpedózta. Történt, hogy Lewisunk pénteken kocsizott egyet a városban, és nem ötvennel. Elkapták a rendőrök, megbüntették, s ez a miniszter úr nem mismásolt, szimplán lefaszfejezte a renitens ámokfutót. A McLaren egyébként egész jól áll, hozott is valamicskét az éllovas Ferrarin azzal, hogy az Ausztrál Nagydíjat Button nyerte, s végül ugye Hamilton is kapott pár pontocskát a hatodik helyért. A tavalyi világbajnok Button érthető elégedettséggel nyilatkozgatott pályafutása nyolcadik futamgyőzelme után. Hogy a száradó pályán azonnal, az élmezőnyből elsőként neki cseréljék le az intermédia gumit, nos ezt a döntést ő hozta, kockáztatott, sikerrel járt. Hamiltont bezzeg a későbbiekben másodszor is kihívták, nem is vette jó néven. „Életem egyik legjobb futama volt, de a stratégiánk visszavetett. A többiek csak egyszer cseréltek kereket. Jobb eredményt érdemeltem volna.” Hamiltonnak gyaníthatóan nem Melbourne a kedvenc helyszíne, hiszen egy évvel ezelőtt a versenybírók félrevezetéséért fosztották meg utólag a harmadik helyétől…

A Ferrarinál nem véletlenül szajkózták a bahreini tökély után: Melbourne-ben mindent a nulláról kell kezdenünk! Dolgoztak, küzdöttek, nem ők voltak a leggyorsabbak, de Massa harmadik, Alonso negyedik lett, szóval egyéniben és csapatban is ők állnak az élen. Massa ismét elmondta, hogy nagyon örül, mert ilyen jól még sosem kezdett szezont. Alonso nem akarta társát támadni, közben meg állítja, hogy övé volt a legerősebb csomag, ugyanis egészen hátulról verekedte magát vissza, sőt Hamiltonnal szemben is kitartott a már rongyosra kopott gumikon.

A Mercedes továbbra sem fér a legelejébe: Rosberg megint ötödik lett, Schumacher pedig megint mögötte végzett, s most épp csak pontot szerzett. A hétszeres világbajnokot a rajtnál kiütötték, s egy orrkúpcsere után fiatalokkal, újoncokkal meccselgetve a mezőny legvégéről került fel a pontzónába. „Ilyesmi előfordul” – utalt Schumi a váratlanul kapott pofonra, majd ismert, joviális mosolyával folytatta: „Nagyon élveztem a versenyt, helyenként gyorsabbak voltunk, mint az élmenők. Kíváncsian és motiváltan várom a malajziai versenyt és az újabb kihívásokat.”

A nagy négyes árnyékában másodszor is pontot szerzett a Force India (Liuzzi révén), illetve a Williams is (Barrichello jóvoltából). Utóbbi egyre optimistább, s már dobogóról is álmodozik a nem is olyan távoli jövőben. Náluk nagyobb figyelem övezte persze a Renault, pontosabban Kubica fellángolását, mert másik pilótájuk, az újonc Petrov sokat hibázott, hamar ki is esett. Viszont a BMW-től érkezett lengyel kiválóan rajtolt, nem bénázott és másodikként intették le. Ausztráliában először ért célba, rögtön pódiumot érő helyen: “Nem számítottunk ilyen kiváló szereplésre, nagy öröm ez nekem és a csapatnak is. Keményen kell dolgoznunk azért, hogy újra átélhessük ezt a felemelő érzést.”

A 24 fős mezőnyből a már említetteken kívül csupán négyen látták meg a kockás zászlót. Alguersuari (Toro Rosso) boldog volt, hogy sokáig Schumacherrel küzdhetett, De la Rosa (Sauber) a verseny végére használhatatlan hátsó gumikra panaszkodott. Kovalainen (Lotus) és Chandhok (HRT), elsősorban utóbbi persze azért vigyorgott, mert végigment, és az jó. A HRT büszke. Az újoncok külön presztízscsatájában a Lotus vezet a HRT és a még sehol sem tartó Virgin előtt.

A hétvége során nem egy parádés driftelést, kicsúszást és hajmeresztő menővert produkáló Kobajasi (Sauber) közvetlenül a rajt után átugratott egy rázókövön, pattogott falon és autókon, megálljt parancsolt Bueminek (Toro Rosso) és Hülkenbergnek (Williams) is. ”Nem igazán emlékszem, de valaminek történnie kellett” – mondta a japán berepülő pilóta. „Aztán beszorult az első szárny az autó alá, és már nem tudtam irányítani.”

A száguldó cirkusz kvázi azonnal Kuala Lumpurba, Sepangba költözik, április első hétvégéjén máris jön a szezon harmadik versenye, a Maláj Nagydíj.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Galaxy Tab S7
galaxy a32

SmartPhone

Megérkezett a Samsung Galaxy A32 5G

2021. február 14. vasárnap
htc vive cosmos

Kütyük

HTC VIVE Fagyos Akciók

2021. február 4. csütörtök

Kütyük

Vicces és hasznos kütyük

2021. február 3. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin