Connect with us

technokrata

Sportos jubileum

Garázs

Sportos jubileum

Mazda MX-5 20th Anniversary
Kereken 20 éve kapható Európában a Mazda mára harmadik generációjában járó nyitott tetős, hátsókerék-hajtású sportautója, azaz roadstere. Az évfordulót speciális szériával ünnepli a gyártó.

Hivatalosan 1989. február 9-én, a Chicagói Autószalonon mutatkozott be az Egyesült Államokban Miata néven, az öreg kontinensen pedig MX-5-ként százezrek fejét elcsavaró roadster. Az európai eladások csak 1990-ben kezdődtek, a mostani 20 éves jubileum ezért az itteni értékesítésé, a limitált széria is csak „nekünk” szól.

Az MX-5 sikere könnyen megragadható: megfizethető és igazi élményautó, csakis hátsókerék-hajtással. Az első két széria 1,6 és 1,8 literes benzinmotorokkal készült. A kezdeti, nem egész 1 tonnás önsúlyhoz az alapgép 116 lóereje sem volt kevés, a bukólámpájáról jól azonosítható (NA kódú) első szériából ma is rengeteg fut még, üzemeltetési költségeivel is olcsó élményautó, akár 1 millió forint alatti árért is megkapható.

Az 1998-2005 között gyártott második, NB széria sem drága, belépőára 1,5 millió forint körüli és a 2005-ben debütált harmadik, azaz NC generáció is megkapható már az előbbi duplájáért, hiszen a 2008 őszén frissített széria első példányai is 5 évesek már. Az MX-5 eladási sikereit jelzi, hogy a Guiness Rekordok Könyve minden idők legsikeresebb roadstereként jegyzi, soha más kétüléses élményautó nem kelt el ilyen mennyiségben. A 20 éves évfordulót jubileumi versennyel, de ami a gyűjtőknek még fontosabb, 2000 példányos limitált szériával is ünnepli a Mazda.

A mindössze 2000 példányban, kizárólag az európai piacokra készülő sorozat a típus legfőbb erényét, azaz sportosságát hangsúlyozza. A gyáriak frappánsak s a mostani belépő, azaz 1,8 literes, 126 lóerős, vászontetős, 5 fokozatú manuális váltós variánsból faragták az egyedi sorozatot, hiszen az MX-5 vezetése már az alapmotorral is élmény! A 17 colos, egyedi könnyűfém keréktárcsákkal szerelt sorszámozott verziók fontos felszerelése a rugótorony-merevítő, de számos optikai extrát is kapnak. Rozsdamentes küszöbborítással, krómozott hűtőmaszkkal, ajtókilincsekkel és fényszóróházzal, ezüstszínű ködlámpakerettel készülnek és „20th Anniversary” (20. évforduló) logót is kapnak. Az idővel nyilván a gyűjtők kedvencévé váló széria csupán három színben kapható, az MX-5 palettájától már ismert „True”, azaz valódi piros és gyöngyház-fehér árnyalat mellé a kifejezetten a limitált szériához kevert Aurora-kék szín társul, a karosszéria színe az utastér néhány elemére is felkerül.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin