Connect with us

Hirdetés

technokrata

Garázs

Nomád luxus

Nissan Navara Platinum és Ford Ranger Wildtrak
Górcső alatt a Nissan Navara és a Ford Ranger legmagasabb felszereltségű duplakabinosa.

Előnyök-hátrányok

Hátrányait taglalva maradjunk az urbánus környezetben. Parkolóhelyet találni és oda biztonságosan beállni – no way. Egy tolatóradar – vagy uram bocsá’ egy tolatókamera – hasznos asszisztenciát nyújtana nemcsak más autók épségének megőrzésében, hanem saját tulajdonunk megóvásában is. A hátsó tengelyen több mint egy méterrel túlnyúló traktus a vezetőülésből egyáltalán nem érzékelhető. Továbbá a hátralátást megkönnyítené a rakteret borító Hard-top leszerelése is, de ez a művelet nem végezhető el szerszámok nélkül, és a járgány robosztus kinézetéből is sokat elvesz. Egyértelmű tehát, hogy a nagyság oltárán feláldozták a praktikusságot.

Az autó belseje és vezetési élménye minden ellenérvet elhallgattat. Jól áttekinthető és egyszerű kialakítású kezelőszervei gyorsan az otthonosság érzetét szülték bennem. Erős hangulatkeltő hatása van a vajbőr kárpitnak, a navigációs kijelzőnek és a napfénytetőnek. Bárkit lekenyerez ez a luxus, amit senki nem várna egy haszongépjárműnek titulált pick-up-tól.

Bepöccintve a 171 lóerős dízelmotort kíváncsian vártam, hogyan mozgatja majd a két tonnás tömeget a simajárású aggregát. Kuplung, egyes, hoppá! Ez a váltólötyögés illúzióromboló. Egyáltalán nem illik a masszív külső és pazar belső által kialakult összhatáshoz. Hosszú úton jár, és minden irányban mozog, mintha kulissza nélkül kapcsolgatnék. Rendben. Szkippeljük ezt a témát, gondoltam magamban, fókuszáljunk a menet közben tapasztalható élményre. E téren nem fog senkinek csalódást okozni a verda, ugyanis a gyorsítások meglepő könnyedséggel realizálódnak. Méreteihez képest személyautókat megszégyenítő dinamikával lehet közlekedni vele, és az étvágya sem egetverő. Párnapos ismerkedés után már durvábban kezelve a gázpedált sem ment 10,5 liter fölé, pedig sokszor úrrá lett rajtam a „nagy autó – nagy arc” szindróma.

Mivelhogy az abroncsokba metszett mintázat nem támogatta a nehéz terepes tesztelést, ezért csak könnyű terepen mozogtam vele, és egy híres siratófal megmászását is kipróbáltam. A második kerületben található Mikes Kelemen utcai, 33 %-os emelkedő több fórumon is emlegetett. Bringások közül csak a fanatikusok próbálják meg leküzdeni, gyalogosok csak száraz időben indulnak neki, autóval pedig bevállalós mutatvány. A Navara kiválóan helytállt a megmérettetésben, csupán hátsókerék-hajtással is felment. Egyértelműen bizonyította, hogy hatalmas nyomatékának köszönhetően a négykerék-hajtás és a felező használatára nagyon ritkán adódhat helyzet.

Kinek való egy ilyen öszvér?

Biztos sokan emlékezünk a Nissan öt évvel ezelőtti 4×4-es reklámfilmjére. Megérkezik egy autó egy kietlen sziklás hegyvonulathoz és átváltozik egy fenevaddá, akinek ezáltal a továbbhaladás nem jelenthet akadályt. Aztán havas táj és vízen átkelés, majd betonút. Miután megtapasztaltam, hogy ez a verda tényleg sokoldalú, megláttam, hogy nem túlzás a kampányfilm üzenete. Helytálló és valósághű, annyira, hogy én magam is vártam már az átváltozást.

A magyarországi vásárlók nagy része eddig sem csupán a terepjáró képességei miatt választotta a Navarát. Reprezentatív megjelenése, kényelme és teljesítménye önmagáért beszél. Luxust és presztízst kínál, valamint közúti járművek számára nem járható utakon akadálytalan továbbhaladást. Léteznek a fővárosban is olyan kerületek, ahol jól jön egy ilyen öszvér télvíz idején.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés