Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hogyan védjük személyes adatainkat?

Adatvédelem

Hogyan védjük személyes adatainkat?

A Sophos magyarországi ügyvezető igazgatójának tanácsai

A cégek szerepe kulcsfontosságú a személyes adatok védelmében. Minden évben, január 28-án tartják a Nemzetközi Adatvédelmi Napot/Data Protection Day. Ez egy emlékeztető azok számára, akik még nem kezdték el a gyakorlatban alkalmazni az európai uniós általános adatvédelmi rendeletet (GDPR), amely 2018. májusában lép hatályba.

Angelo Corrao, A Sophos magyarországi ügyvezető igazgatója szerint:

„A cégek számára kevesebb, mint 18 hónap áll rendelkezésre ahhoz, hogy teljes mértékben megfeleljenek az Európai Unió (EU) általános adatvédelmi rendelet (GDPR) követelményeinek. Elképzelhető hogy ez elegendő időnek tűnik, azonban sok helyen nincs kidolgozva szabályzat az ügyfelek és az alkalmazottak adatainak védelme érdekében. Az adatvédelem nem egy olyan terület, amit egyik napról a másikra be lehet vezetni, be kell járatni a megfelelő folyamatokat, és a vállalaton belül is át kell alakítani az ezzel kapcsolatos gondolkodásmódot.”

Folytatja: „A vállalatok a legtöbb esetben megúszták az alkalmazottakat vagy ügyfeleket érintő adatvesztések következményeit, de a jövőben a hatóságok jelentős bírságot szabhatnak ki ilyen esetekben, amik egy kis cég teljes bukását is eredményezheti.

Különösen fontosnak tartom ezen a cégek számára a szabályok betartását 2018 májusáig, hiszen nagy valószínűséggel a GDPR hatályba lépése után az uniós hatóságok példát fognak statuálni a rendelet betartatása érdekében.

A Sophos tanácsai:

  1. Ne legyünk könnyelműek, a GDPR és az adatvédelmet vegyük komolyan
  2. Szánjunk időt a GDPR megismerésére, és ha nem világos számunkra keressük fel a megfelelő IT biztonsági vagy jogi szakértőket
  3. Szánjon időt arra, akár a HR részlegen keresztül, hogy a munkavállalók tisztában legyenek a szabályokkal, és gondoskodjon a folyamatos tájékoztatásukról.
  4. Győződjön meg róla, hogy az alkalmazottak tisztában vannak vele melyek azok az elvárások, amelyek biztosítják számukra és a cég ügyfelei számára az személyes adatok védelmét.
  5. Az alkalmazottak ne kapjanak hozzáférést olyan adatokhoz, amelyekhez nincs közük. A GDPR szerint már ez is sértheti az adatbiztonságot.
  6. Kezelje az iratokat bizalmasan, még akkor is, ha nem biztos benne hogy az adatvédelmi szempontból bizalmas információnak minősül. Kerüljük a szükségtelen adatok gyűjtését, hiszen egy esetleges adatlopás esetén a plusz információk súlyosbíthatják a helyzetet.
  7. Tartsa tiszteletben az ügyfelek adatait, illetve tájékoztassa őket arról, milyen célból használja fel azokat. Ezzel az ügyfélbizalmat is erősíti, ami marketing szempontból is előnyös.
  8. Biztosítani kell a jelszavak védelmét, ellenőrizzük, hogy a jelszavak erősek és egyediek, ezzel is csökkentjük a biztonsági kockázatot.
  9. Titkosítsuk az adatainkat, hogy a bűnözők akkor se tudjanak azokkal visszaélni, ha hozzájutnak, ezzel is védve a vásárlók érdekeit.

További Adatvédelem

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés