Connect with us

Hirdetés

technokrata

A magyarok 78%-a fizeti határidőre a számláit

E-gazdaság

A magyarok 78%-a fizeti határidőre a számláit

Kép: koroshircentrum.hu

A magyarok 78%-a fizeti határidőre a számláit

Tavalyhoz képest egy százalékponttal javult a fizetési morál, a régióban viszont gyorsabb a javulás – derült ki az EOS Csoport idei, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából.

számlák 78%-át fizetik pontosan a magyarországi ügyfelek, amely némileg elmarad a közép- és kelet-európai aránytól (80% fizet határidőre).

Magyarország idén hetedik alkalommal vett részt a kutatásban, amelyet Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalata végzett. A kutatásban 17 ország, mintegy 3600 döntéshozóját kérdezték meg a vállalati- és magánszemély ügyfelek fizetési szokásairól.

Nem látszik lényeges változás a magyarországi fizetési határidők tekintetében: 2019-ben, a magyarországi vállalatok átlagosan 37 napos fizetési határidővel számláztak, amely jelentősen nem változott az elmúlt 5 évben, annak ellenére, hogy az európai cégek átlagos fizetési határideje ezzel párhuzamosan 37 napról 33 napra csökkent.

2019-ben a számlák 18%-át fizették késedelmesen, ami egy százalékponttal kevesebb a tavaly mért aránynál és megegyezik a kelet-európai átlaggal. 5 éves távlatba helyezve az arányokat, egyértelmű javulás látható a magyarok fizetési szokásaiban, ugyanis 2014-ben még csak a számlák 74%-át fizették ki időben, 21%-át pedig késedelmesen.

A behajthatatlan követelések aránya megegyezik a tavaly mért értékkel, a Magyarországon kiállított számlák 4%-át nem fizetik ki egyáltalán, ami 2014-hez képest viszont jelentős, 2 százalékpontos javulást mutat.

A nemfizetésnek és a késedelmes teljesítésnek hasonló okai vannak a magánszemély és a vállalati ügyfelek esetében. A vállalati szektor számára értékesítő piaci szereplők ügyfelei a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként leginkább a körbetartozást (53%), a beszállítói hitelek használatát (51%), illetve a csődöt (48%) említették; míg a nemfizető magánszemélyek 68%-a hivatkozott átmeneti pénzügyi problémákra és 53%-uk teljes fizetésképtelenségre. Ez utóbbi arányok jelentősen emelkedtek tavalyhoz képest (átmeneti pénzügyi problémák – 60%, tartós fizetésképtelenség – 45%). A szándékos nemfizetést a megkérdezett vállalatok céges ügyfelek esetében 29%-ban említették, míg magánszemély ügyfelek esetében 41% találkozott a problémával. Ebbe az arányba a szándékos csalás mellett az elégedetlenség vagy a számla jogosságának megkérdőjelezése is beletartozik.

unnamed (7)

Kraszna Tamás az EOS Magyarország fedezetlen követeléskezelési osztályának vezetője szerint:

„Az idei kutatás rámutat arra, hogy a magyar ügyfelek fizetési hajlandósága folyamatos, kiegyensúlyozott javulást mutat, ám a szándékos nemfizetés aránya némileg emelkedett mind az üzleti, mind a magánszemély ügyfelek között. Az ilyen adósságok behajtása a vállalatok belső követeléskezelő módszereivel és lehetőségeivel kevésbé hatékony, így ilyen esetekben sokat segíthet egy külső, professzionális kintlévőség-kezelő partner bevonása a követeléskezelési folyamatban. Külső partnert már minden  második (51%) megkérdezett magyar vállalat alkalmaz”

– mondta el a szakember.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés