Connect with us

Hirdetés

technokrata

Egyre többen fizetnek elő négy szolgáltatásra

Kütyük

Egyre többen fizetnek elő négy szolgáltatásra

Telítődik a lakossági távközlési piac.

A kutatók szerint a lakossági távközlési piac összességében lassan telítődik. Egyedül a mobilinternet piaca mutatott dinamikus fejlődést az utóbbi egy évben.
 

Az elmúlt öt évben megduplázódott a négy távközlési szolgáltatásra előfizető háztartások aránya. Mind több szolgáltató kínálatában bukkan fel a mobilinternet – a nem mobilos cégeknél általában szigorúan kiegészítő jelleggel.

Egyre fogynak azok a háztartások – arányuk Magyarországon ma már öt százalék alatti -, amelyek távközlési szempontból még “érintetlennek” számítanak, azaz amelyekben ne használnának legalább egy távközlési szolgáltatást – derül ki a BellResearch kutatássorozatának, a Magyar infokommunikációs jelentésnek az eredményeiből. A nagy többség, közel 60 százalék azonban legalább három különböző szolgáltatásra fizet elő. A tapasztalatok szerint az emberek számára különösen fontos a tévé, a jelenlegi csomagok 85 százaléka e szolgáltatás köré rendeződik.

A mai világban szinte már el sem tudjuk képzelni az életünket telekommunikációs szolgáltatások nélkül. Természetessé vált a mobiltelefon és az internet használata, ha gyorsan információhoz szeretnénk jutni, legyen szó friss hírekről, időjárásról vagy közösségi oldalakon megosztott tartalmakról. De ugyanilyen általánosnak és természetesnek számítanak a sokcsatornás televíziós csomagok.

A kutatók szerint a lakossági távközlési piac összességében lassan telítődik. Egyedül a mobilinternet piaca mutatott dinamikus fejlődést az utóbbi egy évben. A vezetékes platformokon szolgáltatást nyújtó operátorok számára ezért kulcsfontosságúvá vált, hogy megjelenjenek ezen a piacon is, kombinált vezetékes és mobilinternet-szolgáltatást biztosító csomagokkal. A hangpiaci bevételek csökkennek, a vezetékes internetben és a fizetős tévészolgáltatásban azonban még van némi potenciál.

Ebben a környezetben a szolgáltatók egyre inkább csak a versenytársak rovására képesek növekedni, aminek elsődleges eszköze – és így a legfontosabb lakossági távközlési piaci jelenség – a még erőteljesebb elmozdulás a szolgáltatáscsomagok irányába.

A “csomagolás” részben tehát szolgáltató oldali kényszer, de egyben kereslet oldali elvárás is – mutatnak rá a BellResearch elemzői. A legfőbb érv a költségcsökkentés és az egyszerűbb, átláthatóbb számlázás iránti igény. A jövőben azok a szolgáltatói modellek lehetnek sikeresek, amelyek képesek a szolgáltatásokat összecsomagolni, nyilvánvalóan a felhasználói igényeket figyelembe véve. n



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés