Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hősök, 24, Doktor Csont – népszerű sorozatok pár kattintásnyira

Kütyük

Hősök, 24, Doktor Csont – népszerű sorozatok pár kattintásnyira

A felhasználók örülhetnek, a tartalomtulajdonosok már kevésbé – új koncepció az internetes televíziózásban.

A legtöbb USA-beli televíziós csatornának van online médiaszolgáltató felülete – a reklámokkal megtűzdelt oldalakat naponta már milliószámra látogatják a tévézésről leszokóban levő amerikaiak. Ahhoz azonban, hogy valaki az összes kedvenc sorozatát fellelje, hosszas böngészésre van szükség, számos kattintás és scrollozás visz csak el a kívánt tartalomhoz. Egy új szoftver azonban leveszi ezt a terhet az internetező válláról – mindössze 1-2 klikkeléssel az összes népszerű tévéműsor elérhetővé válik a monitoron.

Veoh Networks névre hallgat a fenti kezdeményezés mögött álló cég – a San Diego-i vállalat a VeohTV szoftveren keresztül kínálja az online tévézés egyik legkényelmesebb formáját. A videomegosztó site-ból kinőtt szolgáltatás voltaképpen egy webböngészőre hasonlít, ám azzal ellentétben csak videókat jelenít meg – mint egy televíziós csatorna. Zárt tesztelése már zajlik, nyilvánosság elé azonban csak az év egy későbbi szakaszában kerül majd.

És miért lehet problémás a működése? Nos, az internetezők szempontjából nincs ilyen ok, annál inkább a tartalomtulajdonosok irányából. A szolgáltatás ugyanis „átvesz” olyan videókat, klipeket, amik egyébként is lejátszhatók a Weben (például a CBS, NBC, Fox, Youtube oldalairól) – ám a hozzájuk tartozó reklámokat már nem jeleníti meg (ha csak nincsenek a videóba ágyazva). Igaz, a Veoh Networks üzleti terve kitér arra is, hogy a helyileg megjelenített reklámokból származó bevételeket megosztaná a tartalomtulajdonosokkal; ám a műsorok megjelenítéséhez nem kér(t) engedélyt a vállalat. Tovább ronthatja az esélyeit a megállapodásoknak az a tény, hogy a szoftver képes a streamingek rögzítésére is – a Youtube médiafolyamként elérhető videóit például „fel lehet venni” vele. Ennek a lehetőségnek az illegális terjedéstől, mint a sátántól félő jogtulajdonosok bizonyára nem örülnek majd.

A kezdeményezés sikere azon múlik, hogy a televíziós csatornák melyik üzleti modellt tartják jövedelmezőbbnek: a saját webhelyen keresztüli tartalomterjesztést, vagy az ilyen, központosított disztribúció után kapott pénzeket. Míg az előbbinél saját hatáskörükben kell megoldani a hirdetők felhajtását, addig a Veoh-féle megoldásokkal csak a reklámbevételekből származó részesedést kell besöpörni. Vagyis innen nézve a VeohTV nagyon hasonlít az Apple Itunes-ára. Ezekre a központosított megoldásokra pedig – úgy látszik – egyre nagyobb igény van: példának lehetne említeni a Joost szolgáltatást, melyet a Kazaa és a Skype fejlesztői pátyolgatnak.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés