Connect with us

technokrata

Garancia karácsony után: mit tegyek, ha gond van az ajándékkal?

LifeStyle

Garancia karácsony után: mit tegyek, ha gond van az ajándékkal?

Utánajártunk, mit tehetünk ha az ajándékunk mondjuk hibás, vagy nem tetszik, esetleg kettő lett belőle.

Sokan tévhitben vannak a különböző garanciális lehetőségeket tekintve, pedig a (6/1990. (IV. 5.) KeM-rendelet óta változott az a jogszabály, miszerint 8 napon belül a fogyasztó (vásárló) visszaviheti és kicseréltetheti a vásárolt terméket, mindenféle hiba vagy sérülés nélkül, ez a rendelet már nincs hatályban, tehát ilyen lehetőségre a törvény már nem ad támaszt. Jelen állás szerint a kereskedő nem köteles kicserélni a nem minőségi hibás terméket még 3 napon belül sem, tehát ha valakinek esetleg nem tetszene a mobiltelefon színe amit kapott, a bolt nem fogja kicserélni vagy visszavenni azt.

Azonban ha hibás tartós fogyasztási cikket kaptunk ajándékba vagy vettünk, az 3 munkanapon belül cseréltethető a 151/2003. (IX. 22.) korm. Rendeletre hivatkozva. A törvény itt megállapítja, amennyiben 10 ezer forint feletti összegbe került a fogyasztási cikk, abban az esetben köteles az eladó a vásárlástól, vagy üzembe helyezéstől számított 3 munkanapon belül a hibás terméket kicserélni. A 10 ezer forint alatti összeget érő tartós fogyasztási cikkre az eladó önként vállalhat garanciát, de ebben az esetben nincs kötelezve a 3 napos „cseregaranciára”.

Az interneten vásárolt termékekre más szabályozás vonatkozik, ott a 17/1999. (II. 5.) korm. rendelet szerint néhány kivételtől eltekintve (gyorsan romlandó termék, folyóirat, stb) legkésőbb az átvételtől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül visszaküldhetjük a terméket a kereskedőnek. Ehhez semmilyen indokot nem kell mondanunk, vagy bármit is bizonyítanunk, itt egyszerűen többletjoggal rendelkezik a vásárló, ami a vásárlónak nagyon jól jöhet főleg ünnepekkor, mert ha az ajándékkal esetleg probléma lenne, vagy szimplán kettőt is kaptunk belőle, akkor visszaküldhetjük.

Összegezve mit is tehetünk ha két ugyanolyan ajándékot vettünk, de nem az interneten, vagy hibás a termék?

Kezdjük azzal, hogy próbáljunk szép szavakkal hatni az ügyintézőre, sokkal többet érünk el vele mint a lerohanással, persze ha szép szóval nem megy, utána lehet hivatkozni a jogszabályokra is. A törvénytől eltekintve ismerünk olyan üzletet, ahol kicserélték nekünk is például a terméket, persze úgy hogy nem volt kibontva. Azonban mit tehetünk ha lejárt a 3 munkanap az ajándék vásárlásától számítva? Sajnos nem sokat, ha hibás is már csak javítani kötelesek, cserére nem vagyunk jogosultak, de mindenképp meg kell próbálni szép szóval elérni amit szeretnénk, sokszor többre megyünk vele mint a jogszabályok adta lehetőséggel. Persze reméljük, hogy olvasóinknak nem lesz szükségük az itt elhangzottakra, és minden kifogástalanul működik, és minden úgy sikerült ahogy azt eltervezték.



Szólj hozzá!

További LifeStyle

Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin