Connect with us

Hirdetés

technokrata

A Facebook és a YouTube a menő mobilon

Kütyük

A Facebook és a YouTube a menő mobilon

A mobil adatforgalom túlnyomó részét 5 alkalmazás generálja.

Az Ericsson most kiadott évközi Mobilitási Jelentésében közzétett eredmények azt mutatják, hogy az egyes országokban a top öt alkalmazás felel az okos eszközökön lebonyolított mobilforgalom túlnyomó részéért. A globális trend azt mutatja, hogy ezek az applikációk felelősek az alkalmazások által generált teljes forgalom közel kétharmadáért.

A vizsgálat során a videó streaming és a közösségi hálózati alkalmazások bizonyultak messze a legnépszerűbbnek az egyes országokban. Az egyértelmű általános trendek mellett minden országban megfigyelhetők voltak egyéni preferenciák is, az USA-ban decemberben például a Netflix és a YouTube szerepelt a top háromban. Minden vizsgált országban a Facebook volt a legnépszerűbb alkalmazás.

mobil

A jelentés arra is kitér, hogy a főként a mobil videótartalmaknak köszönhető forgalomnövekedés várható mértéke 2020-ig évi 45%-os lesz. Az elkövetkező hat évben az előző hat évihez képest 17-szeresére nő majd a teljes mobil videóforgalom. A dinamikus növekedés hátterében meghúzódó fő okok a videóképes eszközök növekvő száma, az egyre nagyobb képernyők, valamint a javuló képminőség. Fontos az is, hogy a videók egyre nagyobb szerepet töltenek be az olyan online tartalmak kapcsán, mint a hírek, a hirdetések, illetve a közösségi oldalak. Emellett egyre nagyobb mértékben osztunk meg videókat a népszerű közösségi oldalakon is.

A tavalyi év negyedik negyedévében került sor először arra, hogy 110 millió új mobil-előfizetéssel az LTE-technológia volt a legnépszerűbb valamennyi szabvány közül, megelőzve többek között a HSPA és GSM/EDGE technológiákat is. Ezen felül a 2014 egészére vonatkozó adatok szerint világszerte újabb 800 millióval bővült, és így a 2013. évi 1,9 milliárdról 2,7 milliárdra nőtt az okostelefon előfizetések száma, ami 40%-os növekedést jelent.

o-TEXTING-DRIVING-facebook

A jelentés eredményei szerint csökken a sugárzott televíziós műsorok, és nő a streaming szolgáltatások nézőszáma. A világ kilenc meghatározó piacának vizsgálata alapján az Ericsson ConsumerLab elmozdulást tapasztalt a nézői szokásokban a gyakoriság kapcsán: az idei az első olyan év, hogy heti szinten több ember néz majd igény szerinti streaming videótartalmakat, mint sugárzott tévéműsorokat. A változás fő mozgatórugói a 4G-technológia megszületése, a növekvő okostelefon és táblagép használat, valamint a fogyasztói elmozdulás az olyan könnyen használható, igény szerinti szolgáltatások irányában, melyek többplatformos hozzáférést biztosítanak a különféle tartalmakhoz.

A teljes Ericsson Mobilitás Jelentés évente két alkalommal jelenik meg, a jelen évközi frissítést pedig a március 2-5. között megrendezésre kerülő barcelonai Mobil Világkonferenciára adta közre a vállalat.

 



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés