Connect with us

Hirdetés

technokrata

Pénzért mindent? – Fizetnének az adatainkért a vállalatok

Kütyük

Pénzért mindent? – Fizetnének az adatainkért a vállalatok

Egy bizonyos havi összegért személyes adatainkat figyelnék a cégek.

Manapság egyre jobban előtérbe kerül a személyes adataink védelme, az elmúlt évek kémkedési botrányainak – gondoljunk csak az NSA-re – hála minden eddiginél több ember igyekszik megóvni a féltett információit. Igen ám, de a gyártóknak és az információkkal kereskedő vállalatoknak ez bizony óriási csapás, hiszen kevesebbet tudnak rólunk, vagyis csökken a bevételük, hiszen nem tudnak kereskedni az így megszerzett adatokkal.

Vannak viszont olyanok, akik egy bizonyos havi összeg fejében szívesen elárulnak magukról ezt-azt, ezt pedig már fel is ismerték a cégek. A Luth Research például havi 100 dollár fejében nyomon követi a készülékünk tartózkodási helyét, figyelemmel kíséri a webes előzményeket és elemzi a használt alkalmazásainkat. Véleményük szerint így javítható a számunkra felkínált reklámok minősége, hiszen csak olyanokkal találkozunk majd, melyek az érdeklődésünkbe tartoznak.

privacy

A Ford például az efféle adatok segítségével tudja kideríteni, hogy a vásárló az oldalukon eltöltött barangolás után vásárolta-e meg az adott járművet, vagy teljesen más módon jutott be a szalonjaik egyikébe. A vállalatok ígéretei szerint egyáltalán nem kíváncsiak a privát szféránkra, azaz az üzenetek, a fotók és az egyéb, személyes dokumentumaink érintetlenek maradnak, legalábbis ha minden a megkötött szerződésnek megfelelően történik.

A nagy kérdés már csak az, hogy megér-e valakinek havi körülbelül 20-25 ezer forintot a személyes információinak bemutatása, vagy jobbnak látja, ha pénz híján is, de megőrzi a privát szféráját.

 



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés