Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nyit a filmipar a filmletöltők felé?

Kütyük

Nyit a filmipar a filmletöltők felé?

„Az online közönséggel ne csupán, mint nézőkkel, hanem mint kiadókkal/terjesztőkkel működjenek együtt” – áll a filmkészítőknek megfogalmazott brit ajánlásban.

Az Egyesült Királyság Film Tanácsa (UK Film Council, UKFC) és a Nemzeti Tudományos, Technológiai és Művészeti Alapítvány (National Endowment for Science, Technology and Art, NESTA) felhívással fordul a filmiparhoz, hogy bővítsék a digitális forgalmazást, keressenek új pénzügyi forrásokat és az online közönséggel ne csupán, mint nézőkkel, hanem mint kiadókkal/terjesztőkkel működjenek együtt. A felhívás a két szervezet digitális innovációs programja keretében feltárt egész sor megállapítás részét képezi, áll az ASVA közleményében.

Ezek az ajánlások a tavaly júliusban indított Take 12 digitális innovációs program részét képezik. A program célja, hogy segítséget nyújtson a filmiparnak az új technológiai és forgalmazási/terjesztési módszerek előnyeinek kihasználásában. A program során az alábbi megállapításokat fogalmazták meg:
– A film-vállalatoknak úgy kell tekinteniük az online közönségre, mint résztvevőkre, szerzőkre, közreműködőkre és kiadókra, amellett, hogy egyszerűen nézők is – és ezt a vállalatoknak saját előnyükre kell fordítaniuk.
– A filmrendezőket, írókat és színészeket arra kell ösztönözni, hogy írjanak blogot vagy Twitter üzeneteket, hogy a közönséget bevonják a film-készítés folyamatába.
– Az olyan ingyenes szolgáltatásokat, mint a Google Blog Keresés és a Twitter, arra kell felhasználni, hogy nyomon kövessék a kampányok eredményességét, figyelemmel kísérve (monitoring) az oldalak látogatottságát és a könyvjelzőket (bookmark). De a népszerűséget nem szabad összetéveszteni a pénzügyi sikerrel.
– A vállalatoknak körültekintően kell eljárniuk, amikor potenciális bevételüket digitalizálás elvégeztetésére költik, ehelyett azt kellene szorgalmazniuk, hogy ezt ők maguk végezzék.
– A cél az legyen, hogy a tartalmat annyi platformnak adják el, amennyinek csak lehet, és a megállapodásokat nem-kizárólagos vagy a kizárólagosságot rövid időszakra előíró formában kössék meg.
– A film-készítőknek új pénzügyi források után kell nézniük. A márka- (védjegy-) és tartalom előállítók potenciális forrásnak tekinthetők, mint pl. a Shane Meadows által készített Somers Town esetében, amelyet az Eurostar finanszírozott.
– A vállalatoknak el kell gondolkozniuk, hogy a közönséget mivel lehetne rávenni arra, hogy fizessen a tartalomért, valamint az élmény minőségének formájában biztosított „hozzáadott érték” alapelvéről.
– Az egész filmiparra igaz, hogy még csak most tanulják ezt a műfajt, tökéletes online kampány még nem létezik, úgyhogy a kísérletezés kulcsfontosságú.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés