Connect with us

Hirdetés

technokrata

Életeket menthet a mobil lefedettség kiterjesztése

Kütyük

Életeket menthet a mobil lefedettség kiterjesztése

Vészhelyzetben nem árt, ha az óriási tó közepén is van térerő.

A Viktória-tavon dolgozó 200 ezer halász hamarosan mobiltelefonon hívhat majd segítséget, ha bajba kerül a világ második legnagyobb édesvizű taván. A pánafrikai hálózatüzemeltető Celtel, a Zain egyik leányvállalata és az Ericsson a GSMA Fejlesztési Alapja által koordinált kezdeményezés keretében elkötelezte magát az iránt, hogy kiterjessze a Viktória-tó térségére a mobilhálózatokat, serkentve ezzel a tóparti közösségek gazdasági és társadalmi fejlődését és potenciálisan csökkentse az előforduló, halászattal kapcsolatos halálesetek számát.

A Zain és az Ericsson frissíti a Celtel meglévő infrastruktúráját és további 21 rádióállomást épít ki, így a tó terültére akár 20 kilométerrel benyúlva biztosítja a mobillefedettséget. Ez a bővítési folyamat körülbelül hat hónapig tart és a halászati területek több mint 90 százalékán biztosítja a mobil lefedettséget, mely területeken évente közel ötezer ember veszti életét balesetek és kalóztámadások következtében.

A projekt során az Ericsson Extended Range szoftvercsomagja segítségével több mint megkétszerezik a rádió-bázisállomások és az Ericsson Mobile Position System (mobil helyzetmeghatározó rendszer) hatótávolságát. A Mobile Position System egy helyalapú szolgáltatás, amely segítségével a vészhelyzeti szolgálatok háromszögelés módszerével meghatározhatják a veszélyben lévő halászok által leadott mobiljel helyét. Az Ericsson környezetbarát telephely-megoldásait, amelyek tartalmaznak napenergia- és vegyes tápellátású megoldásokat szintén felhasználják majd a bázisállomások tápellátására az eldugottabb szigeti területeken.

A GSMA és a Zain a térség kormányaival és non-profit csoportokkal együttműködve a tavon dolgozók segítségét célzó mentéskoordinációs szolgáltatás létrehozásán dolgozik, amely szolgáltatást hosszabb távon az EAC (Kelet-Afrikai Közösség) tervezett regionális tengeri kommunikációs központja (RMCC) üzemelteti majd. Ez a kezdeményezés segít megvalósítani az EAC 2007-ben elfogadott, a Viktória-tóval kapcsolatos kommunikációs stratégiáját.

Az Ericsson, a Zain és a GSMA Fejlesztési Alapja az elmúlt hat hónapban azt vizsgálta, hogyan lehetne jobb kommunikációt biztosítani a tó közvetlen környezetében élő összesen 30 millió tanzániai, kenyai és ugandai lakosnak. A térség mobil lefedettségének bővítését célzó lépés tükrözi a vállalatok társadalmi felelősségvállalás iránti, valamint azon elkötelezettségét, hogy javítsák az emberek életkörülményeit a kommunikáció segítségével. A bővítést határozott üzleti szempontok is támogatják, amelyek a megnövekedett előfizetőszámon és a nagyobb adatforgalmon alapulnak, így ez is biztosítja a projekt fenntarthatóságát.

A Zain értéknövelt szolgáltatások nyújtását is tervezi, mint például aktuális piaci árak lekérdezése, ami jelentős hatással lesz a helyi emberek megélhetésére. Indiában végzett tudományos kutatások azt találták, hogy a mobiltelefonok használata jelentősen növelheti a halászok bevételét azáltal, hogy képesek megtalálni a fogásért kínált legjobb árat. A mobil szolgáltatások rendelkezésre állása várhatóan a turizmusra, a közlekedési és a halkiviteli iparágra is jótékony hatással lesz majd, és kulcsfontosságú lehet további üzleti fejlesztéseknek a térségbe történő vonzásával.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés