Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nokia: a 3G mobilosok útközben is szórakozásra vágynak

Kütyük

Nokia: a 3G mobilosok útközben is szórakozásra vágynak

Egy, a Nokia felkérésére készített tanulmány eredményeiből kiderül, hogy az emberek számos szórakoztató szolgáltatást szeretnének elérni mobiltelefonjukon.

A Nokia felkérésére a HPI Research Group idén júniusban három kontinens tizenegy kulcsfontosságú piacán több mint 3300 embert kérdezett meg. A válaszadók a 3G termékek által célba vett réteg, azaz a tizenévesek, a fiatalok és a családos emberek közül kerültek ki, akik mindnyájan rendelkeznek saját használatú mobiltelefonnal. A piacok: Brazília, Dánia, Németország, Olaszország, Japán, Korea, Szingapúr, Spanyolország, Svédország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok.

A tanulmányban részt vevőket a 3G készülékekről, és a számukra érdekesnek tűnő 3G funkciókról és szolgáltatásokról egyaránt megkérdezték. A fogyasztóknak minden alkalommal több mint harminc jövőbeli funkciót mutattak be, melyek közül meg kellett nevezniük a számukra érdekeseket, illetve sorrendet kellett felállítaniuk.

A fogyasztók átlagosan tizennégy funkciót szeretnének, amely egyértelműen arra utal, hogy a 3G terminálokat többfunkciós eszközként képzelik el. 81 százalékos eredménnyel toronymagasan a legnépszerűbb funkció az SMS szöveges üzenetküldés, a siker oka valószínűleg a funkció ismertsége, ezáltal kézzelfoghatósága. Az SMS után a szövegküldés, és a hang-/kép-, valamint információ-szolgáltatások szerepelnek kiemelkedő helyen.

Három kategóriába való osztás, ami az üzenetküldés/fotó, szórakoztatás, és információ alapján a válaszadók a 3G telefonokat egyértelműen a szórakoztató készülékekhez sorolják.

A válaszadók 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 3G terminálján legalább egy szórakoztatási szolgáltatást szeretne találni. A fiatalabbak között még nagyobb volt a lelkesedés, ott tíz közül kilencen mindenképpen akarnak legalább egyet a szórakoztató funkciók közül.

A válaszadók számára vonzó szórakoztató szolgáltatások ötös toplistája:
1. rádióhallgatás
2. zeneszámok kérése
3. lemezek kérése
4. élő televíziózás
5. játék – egyedül és interaktívan

A válaszadók nem más elektronikai eszközök közvetlen helyettesítőjének tekintik a telefont, hanem inkább egy olyan, szórakoztatásra alkalmas, többfunkciós eszköznek, melyet televízió, videó, vagy játékkonzol hiányában használhatnak. A válaszadók háromnegyede például elmondta, hogy távollét, vagy utazás közben használná a 3G funkciókat.
A piacokon rendkívül egységes kép alakult ki azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók milyen módon szeretnének a számukra elérhető sokféle funkcióért és szolgáltatásért fizetni. A fogyasztók mintegy 70 százaléka az egyes külön szolgáltatásokon alapuló díjszabási rendszerrel szemben csomagban szeretné kifizetni a szolgáltatásokat.

A válaszadóknak bemutattak egy videófilmet a 3G mobilok jövőbeli használatáról, és fényképeket is láthattak arról, hogyan is néznek majd ki a 3G készülékek. A célcsoport kilencven százaléka ezután úgy nyilatkozott, hogy izgalmasnak találja a mobil telefónia fejlődését, több mint fele pedig “rendkívül izgalmasnak” nevezte a fejleményeket.

Természetesen a fogyasztók lelkesedésének valódi mércéje a vásárlási szándék. A készüléket az érdeklődés fenntartása végett a beszélgetés folyamán végig megfizethető árúnak tüntették fel. Az eredmények rendkívül pozitívak: tíz válaszadó közül csaknem hat úgy nyilatkozott, hogy mindenképpen akar egy 3G készüléket. A célcsoportnak mindössze négy százalékát nem érdekli a vásárlás. Leglelkesebbnek az amerikai és az ázsiai piacok mutatkoztak, a németek, a spanyolok és az angolok valamivel kevésbé érdeklődtek.

A 16-45 év közöttiek alkotta piaci mag 43 százaléka nem csupán erős, személyes elkötelezettséget érez a 3G mellett, hanem a szolgáltatásért többletkiadás vállalására is hajlandó.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés