Garázs
Újabb autógyártó csalt a dízelteszteken?
A Fiat motorja is megbukott egy teszten.
A hétvégén kiderült, hogy szinte az összes autógyártó megbukott egy európai teszten. A nitrogén-oxid-kibocsátást mérő tesztelés során a brit szakemberek ugyanis az összes, általuk kipróbált autót elmeszelték, mivel egyikük sem tudta teljesíteni a határértékeket. Így a közlekedési minisztérium 20 márka 37 típusát buktatta meg, köztük olyan modellt is, mint a hazánkban is népszerű Opel Insignia. A német gyártó modellje 1900 milligramm nitrogén-oxidot bocsátott ki, ami a határérték tízszerese. Ennél is rosszabb eredményeket ért el a Peugeot 3008, a városi terepjáró a határértékben megadottaknál 14-szer több károsanyagot pöfögött a levegőbe.
Most azonban egy másik márka is bajba került, a német közlekedési felügyelet tesztjén ugyanis a Fiat 1.3-as dízelmotorjait is csaláson kapták. Az olasz márka jól ismert motorját a Bosch kérésére kezdték el vizsgálni. A mérnökök kis idő után felfedezték, hogy az autó szoftvere 22 perc után képes megszüntetni a kipufogógáz-tisztítást. Mindez azért fontos, mert egy ilyen teszt 20 percig tart, azaz gyakorlatilag pontosan úgy készült el a szoftver, hogy az autó a teszteken még átmenjen, de a felhasználóknak már ne kelljen sokat várnia ahhoz, hogy az autó teljes erejét igénybe vehessék.
Azt azért fontos megemlíteni, hogy a Volkswagenen kívül egyik autógyártó sem alkalmazott célzott csalószoftvert. A Fiat megoldása is független a mérésektől, az utcán is így viselkedik a jármű. Azt nem tudni, hogy mi lesz az ügy vége, de az olasz autógyártó egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.
[fbcomments url="https://www.technokrata.hu/garazs/2016/04/25/ujabb-autogyarto-csalt-a-dizelteszteken/" width="800" count="off" num="3" countmsg=""]




