Connect with us

Hirdetés

technokrata

A jövőben mindenki okos autót szeretne

Garázs

A jövőben mindenki okos autót szeretne

A globális fogyasztóktól származó adatok azt mutatják, hogy az okos jármű (csatlakoztatott jármű – connected car) funkciók jelentősen befolyásolják majd a jövőbeli vásárlásokat.

Az Ericsson és az AT&T Drive Studio közös tanulmányából kiderül, hogy az okos jármű funkciók és szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit. Az adatok olyan nemzetközi ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni. A felmérést az Ipsos végezte 2014 júliusában és augusztusában.

„Az adatokból világosan láthatók annak jelei, hogy az okos autó funkciók a jövőben fontos szolgáltatásnak számítanak majd az autóvásárlások során, – fogalmazott Arun Bhikshesvaran, az Ericsson marketingigazgatója. – A tanulmányból az is kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatott jármű innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd. Az Ericsson, az AT&T Drive Studióval együttműködésben, azon fáradozik, hogy felhőalapú csatlakoztatott jármű megoldást biztosítson, nemzetközi jelenlétünk pedig lehetővé teszi e szolgáltatások globális bevezetését.”

A tanulmány legfőbb megállapításai:

• A világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okos jármű szolgáltatások;

• A járművezetők 72%-a elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okos jármű szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától;

• A megkérdezett járművezetők közel kétharmada, miután hallott az okos jármű szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk;

• Az egyesült államokbeli járművezetők 67%-a jelezte, hogy nagy valószínűséggel vásárolna csatlakoztatási vagy Wi-Fi szolgáltatást, ha használhatná autójában.

Az ügyfelek tudatossága magas szintű az okos jármű szolgáltatásokat illetően: a szolgáltatások hat jellemzője 50%-ot meghaladó értékelést kapott:

• Útközbeni műszaki segélyszolgálat (74%);

• Navigáció és valós idejű forgalmi adatok (72%);

• Távoli indítás (71%);

• Valós idejű zeneátvitel (70%);

• Felhasználásalapú biztosításkövetés (52%);

• Wi-Fi hotspot (50%).

Az Ericsson kulcsfontosságú szerepet játszik az AT&T Drive platform működésében: felhőalapú platformot biztosít, ahol az autógyártók maximálisan saját igényeikre szabott okos jármű élményt futtathatnak. A teljes kutatási jelentés az AT&T Drive Studio bocsátja az autógyártók rendelkezésére.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés