Connect with us

technokrata

Ezt is megéltük: Jönnek a környezetbarát Ferrarik

Garázs

Ezt is megéltük: Jönnek a környezetbarát Ferrarik

Az emissziós normák a patinás gyártóra is kihatnak.

A Ferrarinál gőzerővel folynak a fejlesztések, és annak ellenére, hogy a márka vezére bejelentette, hogy nem kívánnak tömeggyártóvá válni, vagyis szigorúan limitálják a gyártási mennyiséget, új, illetve friss modellekből nem lesz hiány. Nem kérdés: az olasz sportautógyártónál (is) a turbófeltöltő jelenti majd a közeljövőt, a hibrid és elektromos hajtásláncok pedig inkább a későbbi jövőt jelentik majd.

Mindenekelőtt egy igazán izgalmas modellre számíthatunk értesüléseink szerint, ami nem más, mint a 458 Spider Speciale, vagyis a V8-as középmotoros nyitható tetejű sportautó radikális változata. Annyi bizonyos, hogy a végletekig finomhangolt jószág a világ egyik legélvezetesebb autója lesz – elég csak az egekig forgó 4,5 literes, 605 lóerős, versenykarakterrel megáldott V8-as szívómotorra gondolni, amelynek hangjára gondolva már itt, az irodai székben is kiráz a hideg. Ha már 458, a márka szempontjából még fontosabb a rövidesen érkező ráncfelvarrás, ami a jelenlegi 4,5 literes, 570 lovas szívómotor távozását jelenti. Helyét a California T-ből (valamint az általunk is tesztelt Maserati Quattroportéből) ismerős 3,9 literes V8-as kétturbós erőforrás veszi át, ám míg a kistestvérben 560 lóerőt teljesít az egység, a 458T-ben egészen biztos, hogy legalább 600 tagot számlál majd a ménes.

Ferrari-458-Italia-Spider-9_medium

márka csúcsragadozójából, a LaFerrari-ból várhatóan érkezik egy legalább 1050 lóerős, versenypályás használatra szánt kivitel FXX néven, amiből mindössze 30 példány születhet a tervek szerint, amelyek értékét illetve árát elképzelni is nehéz. Viszont állítólag a rövidesen debütáló LaFerrari Spider sem lesz olcsóbb, a nyitható tetejű szuperautóból ugyanis mindössze 50 darabra számíthatunk, a szigorúan limitált darabszám pedig azt jelenti, hogy a bennfentesek szerint akár kétszer drágább lehet a Spider a ’hagyományos’ zárt tetős verziónál.

2 éven belül érkezik továbbá a négyüléses, összkerékhajtású Ferrari FF ráncfelvarrása. A 6,3 literes V12-es motor marad, viszont teljesítményét 660-ról várhatóan körülbelül 700 lóerőre srófolják fel a gyáriak – a hibridrendszer viszont a jövő zenéje marad. Ellenben nagy kereslet lenne egy V8-as turbós FF-re, így valószínűleg bekerül a kínálatba a 458-as turbómotorjával egy belépő verzió. A szélvészgyors F12 esetében is marad még jó néhány évig a V12, aminek teljesítménye még a jelenlegi 740 lóerőnél is magasabb lesz – hogy mennyi potenciál van az egységben, azt a LaFerrariban produkált 800 ló mutatja. Az új hajtásláncok mellett természetesen számos eddig nem látott extra is megjelenik a Ferrari kínálatában.

ferrari_458_speciale_2_medium

És hogy mi a helyzet az új platformokkal? Egyes értesülések szerint a már elektromotorral is operáló Ferrarik 2017-től érkeznek az első motoros kivitelek személyében, míg a középmotoros hibridek valamikor 2019-től léphetnek piacra. Az új szelek természetesen komoly változásokat hoznak az anyaghasználat terén is, hiszen kompenzálni kell a nehéz hibridrendszereket, így a Ferrari egyre nagyobb arányban használ majd szénszálas anyagokat és különböző könnyűfémeket autóinál.

Szintén érdekes különben egy vadonatúj, belépőszintű középmotoros modell érkezése: a név egyelőre nem ismert, annyi viszony kiszivárgott, hogy a 458 utódjának kisöccsét egy 2,9 literes, biturbós V6-os hajthatja, legalább 500-550 lóerős teljesítménnyel, és ami még izgalmasabbá teszi a csemegét, az nem más, minthogy egyes vélekedések szerint visszatérhet benne a kézi váltó.

0624_ferrari_f12trs

Hogy ne csak a távoli jövőről beszéljünk, mindenképp ildomos megemlíteni a napokban kimozdított Ferrari F12 TRS-t, amelyről eddig ugyan csupán egyetlen fotó látott napvilágot (a bekezdés felett), de egy igazi unikummal van dolgunk, amit a Ferrari egy nagyon fontos ügyfele rendelt magának. A TRS az F12-n alapul, ám a megrendelő kérésére megjelenésében az 1957-es 250 Testa Rossa modellhez hasonlít, és a hírek szerint az egyetlen példányban létező különlegesség körülbelül 900-950 millió forintjába (!!!) került gazdájának, ami főleg annak tudatában rémisztően magas összeg, hogy az autó technikája teljesen megegyezik a töredékébe kerülő F12 típuséval, vagyis kvalitásait tekintve nem jobb nála (igaz, cserébe nagyon-nagyon dögös). Ez azt jelenti, hogy a közel egymilliárd forintos négykerekű 6,3literes V12-ese 740 lóerőt és 690 Nm-t tud, 100 km/h-ra kb. 3, míg 200-ra 8,5 szekundum alatt gyorsul, a száguldásnak pedig 340 km/h-nál szabnak gátat a fizika törvényei.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin