Connect with us

technokrata

Bútoré az első

Garázs

Bútoré az első

S2000-es győzelemmel ért véget az Eger-rali, de nem ifj. Tóth révén.

Mindenki Asi ellen – nagyjából így vártuk a szezonnyitó, aszfaltos Eger-ralit komoly mezőnnyel, szlovák vendégekkel és tudva, hogy a korábbiakhoz képest hosszú, kemény két nap vár az indulókra.

Az egyik nagy esélyes aztán hamar kiszállt, és ez – nem kis meglepetésre – a hétszeres bajnok ifj. Tóth János volt a legutolsó fejlesztésű Peugeot 207 Super 2000-essel. Janika a második szakasz végétől néhány km-re csúszott le az ívről, s mivel útját állta egy betontuskó, ezzel be is fejeződött számára a küzdelem.

“A széles útról rákanyarodtunk egy keskenyebbre, ami egy kicsit jobban csúszott, de azért volt  tapadása. Körülbelül két kilométert tettünk meg rajta, amikor egy balos, koszos kanyar előtt, féktávon, még az egyenesben megcsúszott a Peugeot. A bal hátsó kerék lement a laza talajra, és attól kezdve nem tudtam uralni az autót…” – emlékezett vissza  ifj. Tóth.

“Hogy miért történt? Ki kell elemezni a számítógépes adatokat, mert őszintén szólva fogalmam sincs. Ezért nem is tudok igazán haragudni magamra, mert nem tudom pontosan, hogy mi történt. 150-ről lassítottam egy viszonylag jó tapadású úton, egyenesben. Szóval elvileg nem lett volna szabad leesnünk az útról. Mégis megtörtént. Őszintén szólva nem így képzeltem az idénynyitót, de hát a rali már csak ilyen – mindig olyasmi történik, amire az ember nem számít… Az azonban már most látszik, hogy érdekes bajnokságnak nézünk elébe, hiszen hatalmas a küzdelem, de mi sajnos már csak Miskolcon tudjuk meg, mire vagyunk képesek ebben a sűrű mezőnyben.”

Az elején a tavalyi győztes Aschenbrennerék voltak a leggyorsabbak, de csak addig, míg az Evo IX-es Mitsubishiben el nem romlott a kormányszervo. Szombat napközben hát Bútor vette át az első helyet, amit a vasárnapi célig már ki sem engedett a kezéből. A sokszoros kategória-bajnoknak ez volt az első abszolút futamgyőzelme (az S2000-essel mindössze második versenyén), bravó.

Bútor: “Nagyon-nagyon boldog vagyok! Nem szokott elcsuklani a hangom, de most, amikor az édesanyám a nyakamba ugrott, kemény volt… Nagyon jó érzés, régóta erre a győzelemre vágytam!” – olvasható az egerrally.hu oldalon.

Asinak be kellett érnie az ezüsttel, a dobogó alsó fokára pedig Kazárék léphettek föl szintén N-es, turbós Lancert hajtva. A tavalyelőtti bajnok Herczig csak negyedik lett a Fabiával, Kakusziék hatodiknak hozták be a magyar mezőny negyedik S2000-esét, a Fiestát. A szlovákok legjobbja ifj. Béres lett Skoda Fabia WRC-vel. Folytatás Miskolcon, megint aszfalton szűk egy hónap múlva. Kategóriájában győzelemmel mutatkozott be az R3-as Citroën DS3 volánjánál Menyával.

Asi: “A második hely összejött, nagyjából jók voltak a dolgok, a technikai gondok miatt elbuktuk a győzelmet. A hátrányunk miatt az utolsó körben nem volt értelme felesleges kockázatokat vállalni.”

Kazár: “Teljesen jól sikerült az utolsó kör is, mi a végén már csak Hercziget figyeltük. Szerencsére végig tudtuk tartani. Próbáltuk tanulni az autót, ami nem ment könnyen…”

Herczig: “Felemás érzésekkel állunk a célnál: jól éreztük magunkat ezen a hétvégén, de az autó végsebessége most nem volt elég. A tavalyi balszerencsés idény után ezek a pontok is sokat érnek. Az autó problémáját a következő versenyre megoldjuk!”

Hadik: “Tesztversenynek szántuk, de igazából ettől sokkal rosszabb eredményre számítottam annak tudatában, hogy egy métert nem mentem még az autóval. Úgy gondolom, hogy ha tudunk vele egy kicsit tesztelgetni és ki tudunk próbálni különböző beállításokat, akkor valószínűleg gyorsabban fogunk vele menni. Mindenféleképpen elégedett vagyok.”

Kakuszi: “Igazából semmi problémánk nem volt! Folyamatosan próbálgattuk a gumikat, és a második napra az autót is sikerült egész jól beállítanunk. A mai nap még maradtak tartalékaink, tudtunk volna gyorsabban is menni. Kettős érzés van bennem, otthon majd megfejtjük, mi volt a probléma. Kicsit fáradtak voltunk, Miskolcra majd rápihenünk!”

Krózser: “Hasznos volt ez a verseny, mert nagyon sokat tudtunk állítgatni az autón. Mindenféle probléma nélkül üzemelt, kifogástalanul vizsgázott. Jól éreztem magam benne, a végére már kellőképpen gyorsak is tudtunk vele lenni. Innen már csak gyorsulnunk kell, látjuk azokat az apró dolgokat, amikkel mindez megoldható. Van feladatunk még a Miskolc-raliig, de meg fogjuk oldani, és még gyorsabbak leszünk!”

Az Eger-rali végeredménye (abszolút magyar élcsoport):

1. Bútor, Bacigal (Peugeot 207 S2000) 1:20:16.3 ó
2. Asi, Pikó (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 12.2 mp
3. Kazár, Percze (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 39.3
4. Herczig, Benics (Skoda Fabia S2000) + 1:02.0 p
5. Hadik, Juhász (Subaru Impreza) + 1:36.2
6. Kakuszi Zs., Kakuszi Cs. (Ford Fiesta S2000) + 1:51.4



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin