Connect with us

Hirdetés

technokrata

Különversenyt hoz a Forma-1-be a hátsó szárny

Garázs

Különversenyt hoz a Forma-1-be a hátsó szárny

Így használják majd az F1 idei újítását. Videó.

Lassan letisztul a Forma-1-ben idén bevezetett mozgatható hátsó szárnyak szabályozása. Az újdonság segítségével a versenyzők az egyenesekben csökkenthetik a leszorítóerőt, egyben növelhetik a végsebességet.

A nemzetközi szövetség (FIA) szerint az eszköznek segítenie kell, de nem könnyítheti meg túlságosan az előzést. A cél érdekében a szövetség vizsgálgatta az eddigi adatokat, és arra jutott: minden pályán a fő egyenes utolsó hatszáz méterén aktiválhatja az a pilóta, aki egy másodpercen belül van az előtte lévőtől.

A könnyebb érthetőség kedvéért egy vonalat festenek majd minden pályán a hatszáz méteres zóna kezdetének jelölésére, illetve további két vonal segítségével az egy másodperces távolságot is megsaccolhatják a szurkolók. A szabadedzéseken és az időmérőn korlátozás nélkül használhatják az újítást a sofőrök.

A 600 méteres szabályt az FIA a következő teszteken még vizsgálgatja, és szükség esetén finomít rajta.  A hátsó szárny dőlésszögének csökkentése mintegy 10-12 km/óra előnyt jelent autótól függően.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés