Connect with us

Hirdetés

technokrata

Megcsináltam egy jávorszarvast

Garázs

Megcsináltam egy jávorszarvast

Ha akaratlanul és nem hivatalosan is, de sikerült. Az új Mazda2-es volánja mögött.

Nincs rá bizonyítékom, sajnos. Nem tudtam lefotózni, hiszen egyedül ültem az autóban, és épp vezettem és kikerültem és egyáltalán nem is volt betervezve a vészmanőver és különben is. Örülök, hogy sikerült, örült neki rajtam kívül az előttem haladó audis és a mögöttem rémüldöző furgonos is.

Tetszik tudni, a jávorszarvas-teszt az a valami, amin anno elhasalt, pontosabban felborult a Mercedes A-osztály, és aminek – többek között – köszönhetjük az ESP-t, a menetstabilizáló elektronika bevezetését, a biztonságosabb közlekedést. A teszt kábé annyiból áll, hogy 60-70-es tempónál kikerülést imitál az ember vészfékezéssel, szlalommal, heveny kormányzással, megállással, hálálkodással.

A minapi szituációban persze nem volt jávorszarvas. Semmilyen szarvas nem volt. Csupán egy szarvasbaki, ami után a híradásokban valószínűleg a “személyi sérülés nem történt, az anyagi kár jelentős” című lemezt kellett volna föltenni.

Történt, hogy az M7-es kivezetőről kanyarodtam jobbra föl az M0-sra. Szép hosszú, tempós ív, a megengedett sebesség azt hiszem, 60 km/h. A kanyarból kiérve kétsávos úton találjuk magunkat, a balos küld az M0-sra, a jobbos az M1 felé terel.

Gyorsítottam, terveztem elérni a jó 80-at, amivel aztán majd végigszívok a nulláson. A bal oldali sávban három autóból álló, lassabb konvoj tűnt fel, a jobbosban pedig egy balra tartó és indexelő kisteherautó, de olyan csigatempóban, hogy úgy döntöttem, minél előbb meg kell előznöm, most.

Ergó gyorsítok tovább, kábé 80-85-re (juj, törvényt sértettem), a furgon pont megvan, a konvoj utolsó tagja, egy A4-es Audi nagyjából 30 méterre – oké, ők is biztos gázt adnak, mindenki felveszi a ritmust, rendben. Aha…

Látom felvillanni az Audi féklámpáját, fogalmam nincs, mi van, de időm zéró, satufék, már elképzelem a homlokomban a négy karika dombornyomát némi légzsákos rásegítéssel és üvegszilánkokkal, el kell rántanom a kormányt, muszáj. A perifériás látásom azt mondja, tényleg túlhaladtam a kisteherautón, agyam zöld utat ad a kezemnek na meg a jobb lábamnak is.

Tehát 80-85-nél jobbra rántás vészfékezéssel, egyenesbe hozás, imádkozás. És hurrá, senkinek, semminek nem esett baja. Mögöttem a teherautós vészvillogva, ő sem rongyolt belém, igaz, alacsonyabb tempóról és egyenesen, de megállt. Én az audis elé kerültem, s a visszapillantóban látom, hogy tapsol és felmutatja a hüvelykujját – köszöni, hogy nem ütköztünk össze, én is.

A technikának, az ESP-nek, a Mazda2 stabilitásának, a szerencsémnek, a szerencsénknek. És, hogy ki, mit csinált? Egy – talán német rendszámos – BMW az utolsó utáni pillanatban hirtelen jobbra húzott az M1-es felé, csak úgy… Mögötte egy nem emlékszem, milyen márkájú kocsi satu (egyenesen), Audi satu (egyenesen) és én meg a kis Mazda satu, jávorszarvasosan.

Hát így. Nyilván nem ez volt a célja a tévelygő turistának, de akkor is danke, jó tudni, hogy tényleg dolgozik az a fránya elektronika, megéri a pénzét, és lehet rá számítani a bajban. Tizenpár éve hasonló szituációban keresztbe-kasul csúszkáltam egy Suzuki Swifttel, megcsíptem egy padkát, két másik autós összeütközött, nem volt vicces. Akkor egy kutya ugrott elő az árokból, egy skodás néni félrerántotta a kormányt, ja, és szemből is jöttek. Mazda2-teszt hamarosan.

Kántor István



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés