Connect with us

Hirdetés

technokrata

Norbi megmutatta

Garázs

Norbi megmutatta

Michelisz egy ötödik és egy nyolcadik hellyel zárt az okayamai esőben.

Hidegben, esőben, vizes pályán a Safety Car mögül rajtolt a mezőny az élen két BMW-vel, a sűrűjében meg egy rakás helyi menővel, akik csinálták a műsort. Élharcosuk, Tanigucsi (bocsánat, pontosabban Yukinori Tanagucsi, hiszen Nobuteru Tanagucsi is lehetett volna) egészen a pontszerzésig driftelte magát egy Lacettivel – felettébb látványosan autózott. Coronel bácsi egy darabig nem fogja elfelejteni a hiperagresszív japánt, az biztos.

Ahogy az is, hogy Michelisz Norbert eddigi legjobb eredményét érte el, miután ötödik lett a túraautó-világbajnokság (WTCC) szezonbéli utolsó előtti, Japán Nagydíján. Mármint az első, repülőrajtos futamon. A Zengő Dension Team magyar pilótája ugyanebből a pozícióból indult, de nem ám unatkozva, helyét tartogatva gyűjtött 10 abszolút pontot…

A start után Norbit a vb-címvédő Tarquini és persze az éllovas Muller is lehagyta, utóbbit egyszer visszaelőzte, de végül be kellett látnia, hogy gyorsabb a Cruze. Tarquini Farfusszal harcolt, kicsúszott, koccant a falon, örülhetett, hogy egyáltalán tudta folytatni.

Huff elverte a BMW-ket. Muller lezúzta Turkingtont, akit ezzel a lendülettel Michelisz is elcsípett. Így került hát újra az ötödik helyre, amit aztán a verseny végéig meg is őrzött. Huff idei második sikere, Priaulx hozott valamicskét Mulleren, Tarquini hetedikként sokat vesztett riválisaival szemben.

WTCC, Okayama, 1. futam, végeredmény (élcsoport):

1. Huff (brit, Chevrolet Cruze) 31:46.668 p
2. Priaulx (brit, BMW 320si) + 2.977 mp
3. Muller (francia, Chevrolet Cruze) + 4.931
4. Farfus (brazil, BMW 320si) + 8.596
5. Michelisz (magyar, Seat Leon TDI) + 9.742
6. Turkington (brit, BMW 320si) + 11.310

A második verseny is a biztonsági autó mögött kezdődött és hasonlóan rossz körülmények között. Priaulx hamar megszívta. Előbb Muller és Huff is megelőzte, majd megpördült, kicsúszott, s beragadt a sóderágyba. (A Chevy-tábor kitörő (kár)örömmel fogadta… Mint a Ferrari és a McLaren, amikor Vettel Red Bullja elfüstölt… Bravó.) Micheliszt Farfus, Muller, Huff is megverte, maradt neki a hetedik hely. A nyolcadik körben belátogatott a Safety Car, mert valamelyik japó az íven parkolta le a technikát, hol másutt.

Aki ennek a legkevésbé tapsikolt, az Nykjaer, pedig derekas előnyt autózott ki senkitől sem zavartatva. Azonban a SC után rontott, kicsúszott, s csak Norbi mögé zárt vissza. Majd ismét hibázott, viszlát. A vezető helyet Tarquini örökölte meg. Hogy a 11. körben a célegyenesre fordító jobbosban ő is (megint) elszúrja. Priaulx kiesett, Tarquini kiesett, Yvan Muller páholyban.

Norbi meg ötödik, újra. Ismét legjobb seatosként. De Menu tolja, s a mi srácunk is hibázik, mint a legnagyobbak, vissza hetediknek. A Volvo is elment. Majd még eggyel lejjebb, Nykjaer mögé nyolcadiknak (viszont legalább nem trafálta telibe a pályán ácsorgó BMW-t), sebaj, így is szép volt, sok pont, stb.

Farfus idei első győzelmét aratta. Tarquininek már matematikai esélye sincs. Priaulx-nak meg csak matematikai. Yvan Mullernek áll a zászló, okos döntés volt hát átigazolni a Chevrolet-hez… A BMW kielőzte a Seatot. Norbi összetettben feljött a tizedik helyre. Az újoncok között nagyon vezet. Záróra Makaóban, november 21-én.

“Összegezve a hétvége eseményeit, elégedett vagyok. Az ötödik és a nyolcadik helyemnél ilyen körülmények között sokkal többet nem vártam. Fontos pontokat szereztem az újoncok külön értékelésében, és az összetett pontversenyben is feljöttem a tizedik helyre” – olvasható Michelisz nyilatkozata a Zengő Dension Team oldalán. “Annak is nagyon örülök, hogy a SEAT-osok között egyszer a legjobb, egyszer a második voltam. A jövőre nézve pedig pozitívak a tapasztalataim: sikerült jó beállításokat találnunk, amelyekkel kevésbé koptatom az első gumijaimat, és folyamatosan jó köröket tudok menni. A vezetési technikám is sokat fejlődött, bízom benne, hogy Makaóban is így folytatjuk a csapattal.”

A 2. futam végeredménye (élcsoport):

1. Farfus 33:47.799
2. Turkington + 0.275
3. Muller + 0.999
4. Huff + 2.097
5. Menu (svájci, Chevrolet Cruze) + 3.101
6. Dahlgren (svéd, Volvo C30) + 3.440
7. Nykjaer (dán, Seat Leon TDI) + 4.449
8. Michelisz + 5.707

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Muller 295 pont
2. Priaulx 258
3. Tarquini (olasz, Seat Leon TDI) 242
… 10. Michelisz 62

A konstruktőri vb állása:

1. Chevrolet 636
2. BMW 564
3. Seat 560

A Rookie Challenge állása (élcsoport):

1. Michelisz 147
2. Barth (svájci, Seat Leon TDI) 130
3. Nykjaer 129



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés