Connect with us

Hirdetés

technokrata

Menetpróba: Suzuki Swift 2010

Garázs

Menetpróba: Suzuki Swift 2010

A mi exportautónk
Az új Swift vezetése után jó és rossz híreink is vannak.

Kezdjük gyorsan a legjobb hírrel: az új, a harmadik generációs, a Magyarországon október 1-jétől forgalmazott Suzuki Swift egy jó, nagyon jó autó. Kategóriájában bármelyik riválisával szemben állja a versenyt. Érzetre az etalon Polóval is akár. Tehát mint autó, mint termék, mint tárgy komolyat fejlődött. Erről menetpróbán győzödtünk meg.

Tessék elhinni, hogy ez a fejlődés legalább olyan volumenű, mint amikor 2005-ben jött az előd, amely az egykori “papírkarosszériás” mi autónkat váltotta. Csak ezúttal szemre nem annyira látványos az új ruha. Pedig az új Swift 99 %-ban új. Talán csupán a hátsó ködlámpát hagyták változatlanul – rejtély, hogy őt miért és miért őt. Elnézést, az oldalindex is a régi.

Megnőtt

Különben jól néz ki a legfrissebb esztergomi atléta. Úgy mosolygósabb (szemből), hogy egyértelműen felnőttebb, masszívabb és termetesebb. Hosszban 9, széltében 0,5, magasságban 1, tengelytávban 5 centit nőtt. A csomagtartó nem részesedett a bónuszból: kategóriaátlag-alatti 211 literes. A hátsó üléssor osztottan dönthető (kivéve a GC-t), a bővítést követően jókora lépcső marad.

Gömbölyűbb forma, nyújtott, divatos lámpatestek hátul fehér betéttel, “elkent” élek, az ötödik ajtó kisebb, továbbra is fekete A- és B-oszlopok, meredek szélvédő, 14-es helyett minimum 15-ös, GS-szinten 16-os alukerekek – ez a ma Swiftje. Merevebb karosszéria, elöl McPherson-féle, hátul csatolt lengőkaros, torziós rudas felfüggesztés és zéró hízás, sőt a 2010-es modell fogyott is vagy 10 kg-t – Norbi is elégedett lehet. Csak a dízel nyom üresen tonnánál többet.

Széria az ESP, a klíma és a 7 légzsák

Közben egy rakás extrát is cipel. Most lehet és kell megkapaszkodni: széria ugyanis az ESP és a 7 légzsák (inkluzíve térd-), a manuális légkondi, a fedélzeti számítógép és az első elektromos ablakemelő. Hoppá bizony. A másik serpenyőben a központi zár és a fordulatszámmérő hiánya található meg az ár, arról majd később, a végén, pironkodva.

A GLX már polgári (MP3-as, CD-s hifi, USB, bőrös multikormány), a csúcs GS viszont ködlámpás, intelligens kulcsos, nyomógombbal indítható, tempomatos, ülésfűtéses, hátul is elektromos ablakos (5 ajtósnál), no és digitklímás. A volán végre tengelyirányban is állítható.

Ezerkettes

Motorfronton egyelőre nincs miből válogatni, hiszen idén kizárólag 1.2-es benzinesként kapható az autó. Lökettérfogatra ugyan összement, de hangyányival izmosabb lett: az Euro5-ös, 16 szelepes, alublokkos, szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérléses négyhengeres max. teljesítménye 94 LE 6000-nél, nyomatékcsúcsa 118 Nm 4800-as fordulatszámon. A Swift végsebessége 165 km/h, 0-100-as gyorsulása 12,3 mp.

Ezek a számok sokakat mondjuk biztosan elszomorítanak. Hát nem fürgébb az új Swift, de legalább takarékos és zöld: gyári átlagfogyasztását 5 literre, CO2-kibocsátását 116 g/km-re szorították (a váltóáttételezés módosításával is). A Fiat-licenszes 1.3-as dízel januárban érkezik, a Suzukinál DDiS-nek hívott motor 75 LE-t és 190 Nm-t tud 4,2-es fogyasztással és 109 g/km-es emisszióval. Az 1.6-os, 125 lovas sportváltozat valamikor 2011 őszén mutatkozik be. Start-stop rendszeren is munkálkodnak.

Kényelmesebb, gyengébb

A próbaúton tehát az 1.2-es Swifttel ismerkedtünk, annak is ötajtós, GS felszereltségű változatával. Jobb, kényelmesebb, nagyobb az ülés, és végre mélyebbre engedhető. Minden kézre esik, a 4 irányban állítható kormánynak is hála testalkattól függetlenül kialakítható egy ideálishoz közeli vezetői pozíció. A sötét műanyagok helyenként bár kőkemények, mégis minőségibb, komolyabb az összhatás.

Alapjáraton elképesztően csendes a kis motor, s ami azonnal feltűnik, hogy a váltó könnyebben kapcsolható, de a szervorásegítésen is dolgoztak. Ráérősen nem érezni gyengének, pörgetve aztán hamar megvan, hogy ez a Swift már nem az a Swift. Bár kanyarodni most is szeret még, a menetstabilizáló hangolása is jól sikerült. Fordulékony.

Autópályán azonban az addig halk, étvágytalan, az utat stabilan fogó kocsi a meredek szélvédő, a magas építés okán is hangossá válik, no meg erőtlenné – vagy 4000-et forog, szélérzékeny, fogyasztása megugrik.

Nagyon nem olcsó

De élettelibb a hifi, hátul több a hely, pihentető a tempomat, a Bluetooth, az USB is jó dolog. Miként a tudat, hogy 5 csillagos lett az új Swift EuroNCAP-töréstesztje. Csak az fáj, hogy nem igen játszhatja tovább a mi autónk-főszerepet. Mert drága. A háromajtós alapmodell ára 3 157 000 Ft, az ötajtósé 3,3 M. A gazdagon extrázotté pedig túl a 4 millión.

Kár. Persze érthető is. Nem nekünk készül, hanem exportra, tehetősebbeknek. Formája rendben, belső kialakítása megnyerő, felszereltsége dettó, csak a csomagtere kicsi. És nem valami fickós, viszont alacsony a fogyasztása – erre van szükség. Egy városi használatra tökéletes, bevásárolni elég, komfortos, modern és biztonságos autó az új Suzuki Swift.

Ha

Bármelyik riválisával szemben állja a versenyt – így szólt a vélemény a bevezetőben, és tartva. Oké, ha volna fapados változata, ha olcsóbb lehetne, ha jobban gyorsulna, ha több motor közül válogathatna a kedves vevő, ha lenne turbós, ha öblösebb csomagtartót kínálna… Ne legyünk telhetetlenek.

És még egy ha-val kezdődő mondat: ha valaki a közeljövőben kisautó vásárálását tervezi, nézzen csak be egy Suzuki-szalonba. Vezesse a Swiftet és meg fog lepődni. A piac fellendüléséért, kapható hitelért, esetleges roncsautó-támogatásért pedig szorítunk.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés