Connect with us

Hirdetés

technokrata

Minden új a Swiften

Garázs

Minden új a Swiften

Suzuki Swift 2010
Bemutatták a hazai gyártású Swift új, negyedik generációját.

Ünnepélyes keretek között, a kormányfő jelenlétében és aktív részvételével mutatkozott be Esztergomban a Suzuki Swift új generációja. Külsőre úgy tűnhet, hogy csak ráncfelvarrásról van szó, a műszaki részletek azonban elárulják, hogy modellváltás történt.

Elölről és hátulról sem változott sokat a Swift, persze kicserélték a fényszórókat és a hátsó lámpákat, az arányok viszont változatlanok maradtak – és az autó kedves alapkaraktere sem sérült. De meghízott: hosszúsága 90 milliméterrel nőtt, immár 3850 milliméter, szélessége 5 milliméterrel (1695), magassága 10-zel (1510) lett nagyobb.

Teljesen átdolgozták a padlólemezt, 50 millimétert nyújtottak a tengelytávon (2430), az első nyomtáv 20, a hátsó 15 milliméterrel lett nagyobb (1480/1485), vagyis még a jelenleginél is jobb kanyarstabilitásra lehet számítani. Egyetlen karosszéria-elemet sem vettek át a kifutó Swifttől, könnyebb és merevebb lett az új konstrukció, ultranagy-szilárdságú acélokat is használnak a gyártás során.

Belül teljesen átdolgozták a Swiftet, a középkategóriás Kizashit idézi a kormánykerék és a középkonzol is, az eddig a műszerfal tetején trónoló digitális kijelző a kilométeróra és fordulatszámmérő közé költözött. Nemcsak a hangulat, a felhasznált anyagok minősége is javult, a kategóriában eddig is kicsinek számító csomagtartót viszont csak néhány literrel sikerült növelni.

Nincs már 1,3 literes benzinmotor, a Splashből származó, továbbfejlesztett 1,2-es lesz az alap 94 lóerővel és ötfokozatú manuális váltóval. Ez éppen egy lóerővel múlja felül az 1,3-as motor teljesítményét, nyomatéka 118 Nm, átlagfogyasztása nyolc tized literrel veri az 1,3-asét, kereken öt liter száz kilométerenként. Szén-dioxid-kibocsátása 116 gramm, később lesz hozzá start-stop rendszer is.

Eltűnik az 1,5 literes benzinmotor, a Swift Sport 1,6-osa ugyanakkor megmarad, erre a modellre viszont még várni kell. Ellentétben a korábbi pletykákkal nem kapott Volkswagen-eredetű dízelmotort a Swift, a Fiattól származó 1,25-ös marad a kínálatban, immár részecskeszűrővel (Euro 5) és fél literrel (4,2) csökkentett átlagfogyasztással. ESP ezentúl nemcsak a Swift Sporthoz, hanem az 1,2-es benzineshez és a dízelhez is elérhető lesz. Árakat valószínűleg csak az őszi bevezetés során közöl a Suzuki.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés