Connect with us

Hirdetés

technokrata

Mesterséges intelligenciával növelhető a rakomány

rakomány

Ipar

Mesterséges intelligenciával növelhető a rakomány

Mesterséges intelligenciával növelhető a rakomány

A Continental digitális megoldást fejlesztett a raktér kiszámításához

A Continental technológiai vállalat mesterséges intelligencia alapú megoldást fejlesztett ki a kamionok, nyerges vontatók és teherautók szabad rakterének kiszámításához.

Ezzel a flottamenedzserek okostelefonon keresztül jutnak pontos digitális információhoz arról, hogy mennyi rakományt lehet még felrakni. Amennyiben az intelligens tachográfból vagy a flottakezelő rendszer interfészéből származó releváns súlyadatokkal együtt használják, a kiszállítási feladatok optimalizálhatók és elkerülhetők a csökkentett rakománnyal történő utak, például a szabad raktér digitális fuvarbörzéken való felkínálásán keresztül. Mindez pedig elősegíti a teljes kapacitáskihasználtsággal történő szállítások növelését.

„A logisztikai ágazat jelenleg komoly kihívásokkal néz szembe. Egyre több árut kell szállítani, egyre kevesebb sofőrrel”

– mondja Dr. Ismail Dagli, a Continental okos mobilitás üzleti területének vezetője.

„Megoldásunk nemcsak a flottamenedzserek számára nyújt támogatást a szállítási kapacitásaik optimális kihasználásában, annak érdekében, hogy flottáikat hatékonyabbá tegyék, hanem elősegíti az üzemanyag-megtakarítást és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is, aktívan hozzájárulva a logisztika nagyobb fenntarthatóságához.”

A flottakihasználtság komoly kihívás

A szállítmányozás világában nem ritkák a csak részleges rakománnyal (LTL – „less than a truckload”, kevesebb, mint egy teljes kamionrakomány) vagy akár üres raktérrel megtett utak. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság által évente közzétett hivatalos teherszállítási statisztika szerint a 3,5 tonnát meghaladó haszongépjárművek 2020-ban több mint 150 millió üres utat tettek meg Németországban – és ez a szám még nem is tartalmazza a részleges rakományokat.

A flottamenedzserek úgy tudják ellensúlyozni ezeket az LTL-utakat, ha aktívan keresnek további fuvarmegrendeléseket a jármű kihasználtságának javítása érdekében. Ehhez azonban szükségük van a jármű aktuális pozícióját, a rakomány súlyát és a még rendelkezésre álló rakteret jelző releváns adatokra, amelyek közül az utóbbit valós időben biztosítja az új megoldás.

Gyors és egyszerű: másodpercek alatt felmérhető a szabad rakodóhely

A sofőrök, az árukezelésért felelősök és flottamenedzserek egyaránt könnyedén használhatják a megoldást: a rakomány rögzítése után a sofőr készít egy fényképet okostelefonjával a kamion, nyerges vontató vagy teherautó rakteréről. A fotót ezután feltölti a Continental Cloud felhőbe, ahol a tényleges „gondolkodás” történik, azaz a Continental által kifejlesztett mesterséges intelligencia algoritmus kiszámítja a rendelkezésre álló rakteret. A sofőr okostelefonján manuálisan is szerkesztheti az információkat vagy további adatokat adhat meg, mielőtt feltölti azokat a Secure Cloud-ba. Ezt követően az adatok továbbíthatók a diszpécser szoftverbe. Amennyiben megfelelő a kapcsolat, ez a folyamat mindössze néhány másodpercet vesz csak igénybe. A flottamenedzser ezután optimálisan koordinálhatja a további rakományokat a rendelkezésre álló rakománysúlyra vonatkozó adatok segítségével, amelyeket például az intelligens tachográftól kap a VDO Linken vagy klasszikus telematikai szoftveren keresztül az FMS interfészről.

„Ez azt jelenti, hogy a szállítmány kezelője pontos és megbízható rakományadatokkal rendelkezik a rendszerében – olyan adatokkal, amelyek nem egyszerűen becslésen alapulnak. A fennmaradó hely ezután felkínálható a fuvarpiacokon, vagy belsőleg is elosztható, ami nagyobb flották számára különösen hasznos”

– mondja Jörg Lützner, a Continental okos mobilitás üzleti területének innovációért, valamint a raktérkapacitás-felmérő megoldás fejlesztéséért felelős igazgatója.

„Technológiai szempontból az általunk használt mesterséges intelligencia a számos vezetést segítő rendszer és autonóm vezetési projekt során szerzett többéves tapasztalatunkon alapul.”

A prototípus már a körülbelül kétéves fejlesztési szakasz során is kiváló eredményeket ért el, és a csapat már alig várja, hogy még több adatot gyűjthessen be valódi helyzetek segítségével.

„Ez a mesterséges intelligencia használatának előnye. Minden használat során tanul, így mindig csak jobbá és jobbá válik”

– mondja Jörg Lützner.

A jövő szolgáltatásalapú megoldásai

A Continental professzionális partnernek tekinti magát ügyfelei számára a flottaüzletágban, és folyamatosan a jövő kihívásait megcélzó jelentőségteljes megoldások fejlesztésén dolgozik. A technológiai vállalat a világ egyik legnagyobb elektronikai, érzékelő- és szoftverbeszállítója a mobilitási ágazatban. Célja, hogy 2030-ra a szolgáltatásalapú digitális megoldások piacvezetőjévé váljon. A raktérkapacitás-felmérő megoldás része ennek az élvonalbeli szolgáltatási portfóliónak, amely támogatást nyújtva kívánja elkísérni a szállítási ágazat ügyfeleit a digitalizáció és a fenntartható logisztika felé vezető úton.

További Ipar

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés