Connect with us

Hirdetés

technokrata

Közös technikusképzést indít Széchenyi István Egyetem a Magyar Motorkerékpár Technikummal

motorkerékpár

Digitális oktatás

Közös technikusképzést indít Széchenyi István Egyetem a Magyar Motorkerékpár Technikummal

Közös technikusképzést indít Széchenyi István Egyetem a Magyar Motorkerékpár Technikummal

Új képzés indításáról írt alá együttműködési megállapodást a győri Széchenyi István Egyetem a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskolával, valamint fenntartójával, a MAMI Magyar Motorkerékpár Alapítvánnyal. Ennek révén a következő tanévtől okleveles motorkerékpár- és versenyszerelő technikus, illetve versenyautó szerelő technikus (szerviz) képzés indul a budapesti intézményben.

A Széchenyi István Egyetem erős technológiai gyökerekkel rendelkezik, a magas szintű mérnöki tudás képzéseiben, kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységében, valamint a világ elitjébe tartozó hallgatói csapatainak teljesítményében is tetten érhető. Az intézmény – tovább bővítve a technikusképzés területén kialakított széles körű partnerségeit – együttműködési megállapodást kötött a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskolával, valamint fenntartójával, a MAMI Magyar Motorkerékpár Alapítvánnyal a napokban. Ennek tárgya egy új technikumi képzés, amely tovább erősíti az egyetem autó-motor sportban betöltött szerepét.

„Az iskolát fenntartó alapítvány számára nagy öröm és fontos mérföldkő ez az együttműködés. A Széchenyi István Egyetemmel évtizedes partnerséget ápolunk, amely a Formula Student-versenysorozatban szereplő hallgatói csapattól a versenymérnöki képzésig számos területen megmutatkozik”

– fogalmazott Máthé István, a MAMI Magyar Motorkerékpár Alapítvány elnöke. Kifejtette, az egyetemmel megvalósított versenymérnöki képzés közös háttércsapata, a Hungarian Racing Engineering Team az elmúlt években jelentős sikereket ért el. Emellett saját versenysorozattal is rendelkeznek, az idén XV. versenyszezonját kezdő MAMI Kupa néven, ami mára a hazai technikaisport-képzések inkubátorversenyévé nőtte ki magát.

Lévay Károly, a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola igazgatója hozzátette, a győri egyetem a járműmérnöki képzés tekintetében éllovasa a hazai felsőoktatásnak.

„Büszke vagyok arra, hogy az első magánfenntartású intézményként indíthatunk okleveles technikusi képzést egyetemi együttműködéssel”

– húzta alá. A Hungarian Racing Engineering (HRE) Team eredményeivel kapcsolatban kiemelte: tanítványukat, Számadó Mátét a Superbike-világbajnokság két futamára is meghívták, ahol rögtön pontot szerzett, tavaly pedig megnyerte az Alpok–Adria- és az Európa-kupát is.

„Fiataljainknak minőségi képzést, éles versenyeken szerzett gyakorlatot és felsőoktatásba vezető utat kínálunk a Széchenyi-egyetem partnerségével”

– mutatott rá az igazgató.

“Az okleveles technikusi együttműködésünk célja, hogy a szakképzést és a felsőoktatást közelebb hozzuk, a fiatalok számára könnyebben átjárhatóvá tegyük. A tanulók egyes tárgyai beszámíthatók lesznek egyetemünkön, vagyis képzési idejük is lerövidülhet”

– mondta el dr. Kovács Zsolt, a Széchenyi István Egyetem általános és oktatási elnökhelyettese. Kiemelte, azok a fiatalok, akik a motorsporttal szeretnének foglalkozni, és a Magyar Motorkerékpár Technikumot választják, erős szakmai képzést kapnak, ezt követően pedig Győrben folytathatják tanulmányaikat. Az elnökhelyettes köszönetet mondott az ágazatirányító minisztériumnak a képzés megvalósulásának támogatásáért, valamint a MAMI-nak az aktív partnerségért.

„Intézményünk széles körű ipari kapcsolatokkal és olyan hallgatói csapatokkal rendelkezik, mint az Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén zsinórban másodszor is világcsúccsal győztes SZEnergy Team, a szintén a világ élvonalába tartozó, a Formula Studentben versenyző Arrabona Racing Team és a versenyautó motorját fejlesztő SZEngine” – hangsúlyozta. Az elnökhelyettes utalt a MAMI-val együttműködésben megvalósított, motorkerékpárra összpontosító versenymérnök szakirányú továbbképzés sikerére. „Tervezünk egy átfogó mesterképzési szakot is, amely a motor- és az autóversenyzésre egyaránt fókuszál”

– jegyezte meg.

Dr. Hanula Barna, a győri intézmény Audi Hungaria Járműmérnöki Karának egyetemi docense a két intézmény gyakorlati oktatással kapcsolatos eredményeire hívta fel a figyelmet.

„A MAMI munkatársai példaértékű elszántsággal hozták létre képzéseiket, amelyek több ponton is találkoznak a Széchenyi-egyetem elképzeléseivel. Fontos, hogy a fiatalokat megfelelően motiváljuk, tanulmányaikat élvezetessé tegyük, és konkrét célokat tűzhessenek ki maguk elé. Egészen más úgy matematikát tanulni, ha tudom, hogy a számításom eredménye egy jobb köridő. Ebben rejlik a gyakorlatorientált oktatás ereje”

– zárta.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További Digitális oktatás

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés