Connect with us

Hirdetés

technokrata

Mi magyarok kifejezetten vigyázunk adatainkra

kaspersky

Adatvédelem

Mi magyarok kifejezetten vigyázunk adatainkra

Mi magyarok kifejezetten vigyázunk adatainkra

Minden interneten töltött percben nagy eséllyel valamilyen személyes adatot nyújtunk át online viselkedésünkről – néha egyszerű figyelmetlenségből, máskor azonban nagyon is tudatosan tesszük ezt.

A Kaspersky európai országok körében végzett kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a megkérdezett országok között a magyaroknak a legfontosabb a személyes adataik biztonsága (98%), mégis szívesen cserélik el azokat leárazott termékekre vagy szolgáltatásokra (50%), ajándékokra (44%) vagy éppen egyszerűen a kényelemre (49%).

A technológia ugyan egyszerűbbé és gyorsabbá tette az életünk számtalan aspektusát, cserébe viszont az adatainkkal való visszaélést is igencsak megkönnyítette és úgy tűnik, ezzel a magyar internethasználók is tisztában vannak. A Kaspersky kutatása alapján a megkérdezett európai országok közül a magyarországi válaszadók számára a legfontosabb (98%), hogy privát adataikat biztonságban tudják, ezzel megelőzve Olaszországot (97%) és Portugáliát (97%). Egyúttal tízből hat magyar érzi úgy, hogy különböző szervezetek hozzáférnek személyes adataikhoz, más országokhoz, például Spanyolországhoz (91%) képest mégis kevésbé aggódunk (78%), hogy adataink rossz kezekbe kerülnek.

Úgy tűnik azonban, hogy sok esetben adathalászatra sincsen szükség, a magyar internetezők ugyanis maguktól is szívesen átadják privát adataikat. Az összes megkérdezett ország adatai alapján ugyanis az emberek 87%-a szívesen ad át személyes adatot valamilyen ingyenes vagy kedvezményes szolgáltatásért, termékért cserébe. Így vannak ezzel a magyar megkérdezettek is, a magyarok közel harmada (31%) engedné meg a vállalatoknak, hogy figyeljék online viselkedésüket azért, hogy személyre szabott hirdetéseket kapjanak, közel felük (41%) pedig ingyenes szolgáltatásokért (mint például a Facebook vagy a WhatsApp) hagyják, hogy monitorozzák online tevékenységüket. Szintén a felhasználók magas aránya ingyen ajándékokra (44%), leárazott termékekre vagy szolgáltatásokra (50%) cserélné az online viselkedésük figyelése útján megszerezhető személyes adataikat. Az emberek fele (49%) pedig olyan kényelmi faktorokért is átadja adatait, mint az, hogy weboldal a korábbi online tevékenysége alapján automatikusan kitöltse az olyan személyes adatait, mint a lakcíme vagy telefonszáma.

„Az internet rengeteg téren kedvező hatással van az életünkre, de el kell ismerni, hogy elterjedésével egyre nagyobb okunk van az óvatosságra. A weboldalak böngészése és használata során ugyanis minden lépésünknek digitális nyoma marad. Ezáltal pedig fennáll a kockázata annak, hogy adataink rossz kezekbe kerülnek. Az a fontos, hogy tudatosak legyünk, legyünk tisztában azzal, hogy hol milyen adatot adunk meg és mik ennek a lehetséges következményei és kockázatai.”

– mondta Tóth Árpád, a Kaspersky magyarországi igazgatója.

A Kaspersky a következőket javasolja a személyes adatainak biztonságban tartásához:

  • Óvakodjon az adathalász e-mailektől és weboldalaktól!
  • Mindig ellenőrizze a jogosultság-beállításokat az Ön által használt alkalmazásokban, hogy minimálisra csökkenjen a lehetősége annak, hogy az adatait az Ön tudta nélkül harmadik – és további – felekkel megosszák, vagy hogy azokat harmadik felek tárolják!
  • Használjon megbízható biztonsági megoldást, például jelszókezelőt!
  • Mindig gondoljon arra, hogyan értelmezhetik, illetve használhatják fel más felhasználók az Ön által online megosztott adatokat!

További Adatvédelem

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés