Fejlődő ágazat a világjárvány közepén: terjedőben az e-kereskedelem
A legtöbb ágazatban visszaesés volt tapasztalható a 2020-as évben, míg egyes területek fogósabbá váltak. Az emberek elkezdtek rászokni arra, hogy otthonról rendelnek élelmiszert és különböző termékeket. Ennek következtében sosem látott népszerűségnek örvend manapság az e-kereskedelem.
Megéri napjainkban webshopot üzemeltetni: az elektronikus úton való rendelés ugyanis már nemcsak kényelmes, hanem biztonságos is. Az informatikai technológiák fejlődésének köszönhetően napjainkban akár önerőből, gazdaságosan is indíthatunk saját boltot a világhálón. A webáruház létrehozásához így csupán domain névre, tárhelyre, SSL tanúsítványra (nem kötelező, de erősen ajánlott) kell költenünk – külső szakember segítsége nélkül. Amennyiben azonban tehetjük, ne sajnáljuk a pénzt a szakemberre, így nem kell aggódnunk a további karbantartások és fejlesztések miatt sem.
A legtöbb piaci szereplő hosszú távon lehúzhatja a rolót, ha a világjárvány még sokáig velünk marad. A webshop-üzemeltetők pedig „örülhetnek”, mert egyre nagyobb igényt tartanak a szolgáltatásaikra. Ahogyan a cégek és a munkavállalók átszoktak az otthoni munkavégzésre, úgy léphet a bolti vásárlás helyére az internetes kereskedelem. A piaci trendeket és teljesítményt továbbá a kormányzati intézkedések is erősen befolyásolják, az online kereskedők pedig kihasználhatják a szigorításokat.
Megfelelő stratégiával a nemzetközi színtéren is nagyot lehet dobbantani. Amennyiben például egyedi, divatos karórák kaphatók az adott e-shopban, akkor megfelelően többnyelvűsítve a szomszédos országokban és a főbb piaci szereplőknél (pl. Németország) könnyen elterjedhet az oldal. Célszerű utánanézni az adózással kapcsolatos tudnivalóknak és persze az sem mindegy, hogy az árucikk mekkora súllyal bír. Tanácsadó segítsége sokat segíthet a gördülékeny terjeszkedéshez.
A képet némileg árnyalja, hogy a koronavírus-járvány következtében egyesek nehéz gazdasági helyzetbe kerülnek. Ez alapvetően arra késztetheti a célcsoportokat, hogy csak a ténylegesen szükséges termékeket vásárolják meg. Akciókkal, kedvezményekkel és minőségi áruval azonban – várhatóan – megtartható és növelhető az ügyfélbázis. Amennyiben például órákat, ajándéktárgyakat kínálunk, jó megoldás lehet egyszerre többet egy szettben, árengedménnyel értékesíteni. Szép ajándék lehet például az ünnepekre egy díszdobozos női karóra szett.
A vásárlás folyamata átlátható és hamar letudható. Egyes webshopoknál pedig több termék esetén további kedvezményeket is lehet kapni. A kosarak ellenőrzése és a megrendelés véglegesítése után a csomag útnak indul. A futárszolgálatok főként munkaidőben szállítanak a megadott címre. Üzemeltetőként érdemes leszerződni egy-egy társasággal, illetve a megjegyzésben feltüntetni, várhatóan mikor kézbesítik az árut. A karácsonyi nagybevásárlást nem ajánlott az utolsó napokra hagyni, ugyanis a későn leadott rendelések nem biztos, hogy időben a karácsonyfa alá érnek.
Akik szülőknek, nagyszülőknek és idősebb rokonoknak szeretnének ajándékot venni, szintén javasolt az internetes lehetőségek kihasználása – ami alapvetően is egyszerűbb, kényelmesebb, ráadásul kevésbé időigényes. Elektronikus fizetés esetén akár ajándékba is küldhetünk terméket úgy, hogy közvetlenül nem találkozunk a rokonunkkal és az üzlet illetékeseivel sem. A szállítónak nem feltétlenül szükséges érintkeznie a címzettel, így létrejöhet az érintésmentes átvétel.
Az e-kereskedelem lehetősége tehát új kapukat nyit meg az adásvétel során és megkönnyíti mind a vevők, mind az eladók életét.
