Connect with us

technokrata

Így csökkenti költségeit a Renault több mint 2 milliárd euróval

renault

E-gazdaság

Így csökkenti költségeit a Renault több mint 2 milliárd euróval

Így csökkenti költségeit a Renault több mint 2 milliárd euróval

A következő 3 év folyamán a több mint 2 milliárd Euróval csökkentett fix költségek célja az, hogy a Csoport versenyképessége helyreálljon, és biztosítsa annak hosszútávú fejlődését az Alliance keretein belül.

Az éves eredmények bemutatásakor jelzetteknek megfelelően, a Groupe Renault ma mutatja be azt az átalakítási tervet, amelynek célja az, hogy több mint 2 milliárd Eurós megtakarítást érjen el 3 éven belül, és a versenyképességét teljesen új alapokra helyezze.

A Csoport nehézségei, a globális autóipari válság és a sürgető ökológiai szemléletváltás mind olyan tényezők, amelyek nem teszik lehetővé, hogy az említett átalakulás tovább késlekedjen.

A terv képes lesz felerősíteni a cég ellenálló képességét úgy, hogy a cash-flow megtermelésére koncentrál, eközben pedig továbbra is az ügyfél marad a legfontosabb tényező. A működést és működtetést jellemző, sokkal hatékonyabb megközelítésen, valamint az erőforrások szigorú menedzsmentjén alapszik.

Ezeken túl, a tervezet célja az, hogy lerakja a Groupe Renault hosszútávú fejlődésének alapjait.  Franciaországban a Csoport stratégiai területeket határoz meg és az üzleti tevékenységet ezek köré koncentrálja: elektromos autó, kishaszonjármű, körkörös gazdasági modell, és a magas hozzáadott értéket biztosító innovációk.

Ezek a Franciaországban létrehozandó tudásközpontok a Csoport újraélesztésének gócpontjaiként szolgálnak majd. Ennek megfelelően Flins-ben és Guyancourt-ban a Csoport újraszervezi a tevékenységét.

Amennyiben a Groupe Renault tervei szükségessé teszik, hogy a profitabilitás és fenntartható növekedés érdekében a munkaerő területén is átszervezésekre kerüljön sor, akkor természetesen a helyi hatóságokkal és a társadalmi szervezetekkel folyamatosan egyeztetve teszi azt majd meg.

Ezeket az átszervezéseket első sorban átképzéses alapon belső mobilitással, és önkéntes távozásokkal kívánja megoldani a cég. Az elkövetkező 3 évben ez mintegy 4 600 munkahelyet érint Franciaországban, és 10 000 további munkahelyet a világ egyéb részein.

Teljes a bizodalmam a rendelkezésre álló eszközeinkben, értékeinkben és a cég vezetésében, ezért az előttünk álló átalakulásban és a Csoport értékeihez való visszatérésben is, a terv erre tökéletesen megfelel. A tervezett változások a cég fenntarthatóságának és hosszútávú fejlődésének alapjait fektetik le. Közösen, az Alliance partnerek támogatásával, a Groupe Renault el fogja érni a céljait és hamarosan ismét az autóipar kiemelt szereplőjévé válik. Tisztában vagyunk a felelősségünkkel, és értjük azt is, hogy a terveink szerinti átalakulás csak úgy lehet sikeres, ha az érdekelt felekkel és társadalmi szervezetekkel példaértékű diskurzust folytatunk

–  mondta el Jean-Dominique Senard, a Renault igazgatótanácsának elnöke.

Ebben az összetett és bizonytalan helyzetben ez a projekt létfontosságú ahhoz, hogy stabil és fenntartható teljesítményt tudjunk nyújtani az ügyfeleink legnagyobb megelégedésére. Számos eszközünkkel, a Groupe Renault és az Alliance erőforrásainak és technológiai tudásának kiaknázásával, valamint az autóink fejlesztésének és gyártásának egyszerűsítésével olyan mértékű megtakarítást szeretnénk elérni, amely helyreállítja az általános jövedelmezőségünket, és biztosítja a fejlődésünket mind Franciaországban, mind pedig a nemzetközi színtéren”

– tette hozzá Clotilde Delbos, a Renault ideiglenes ügyvezetője.

A terv főbb elemei a következők:

  • A mérnöki költségek csökkentése és hatékonyságnövelése, az Alliance megerősített eszköztárának felhasználásával, megközelítőleg 800 m€ megtakarítás:
  • Az autók tervezésének és fejlesztésének áramvonalasabbá tétele: csökkentik az összetevők diverzitását, és nagyobb hangsúlyt kap a szabványosítás; Leader – Follower program az Alliance keretein belül.
  • Erőforrás-optimalizáció: a stratégiai technológiai fejlesztések az Île-de-France-ban található tervezőközpontokba koncentrálódnak; a külföldi R&D központok és alvállalkozások újragondolásra kerülnek, nagyobb arányban kerülnek be a fejlesztési jóváhagyási körökbe a digitális eszközök.
  • Termelés-optimalizáció: megközelítőleg 650 millió € megtakarítás
  • Az üzemek átalakításának felgyorsítása az Industry 4.0 szabvány általánossá tételével
  • Az eljárások továbbfejlesztése az új mérnöki projektekben: a digitalizáció és a „design to process” elv felgyorsítása
  • Az ipari kapacitások kiigazítása:
    • A globális termelési kapacitás felülvizsgálata, a 2019-es 4 millióról 2024-re 3.3 millióra (Harbour reference)
    • A termelésben dolgozók számának felülvizsgálata
    • A tervezett kapacitásbővítések felfüggesztése Marokkóban és Romániában, a Csoport oroszországi termelési kapacitásainak adaptációja, a sebességváltó-gyártás racionalizálása világszerte
    • Franciaországban a termelés-optimalizációra négy munkahipotézis létezik, ezeket az érintettekkel, a helyi hatóságokkal és szakszervezetekkel közösen vizsgálják át:
      • Konzultáció indul arról, hogy Észak-Franciaországban a douai-i és a maubeuge-i üzemek válnának ez elektromos autók és a kishaszonjárművek kiemelt központjaivá
      • Az Alpine A110 modell életciklusának lezárultával a dieppe-i üzemegység is átalakulna.
      • Flins-ben bevezetésre kerül a körkörös gazdasági ökoszisztéma és egyben Choisy-le-Roi-ból is átkerül ide a gyártás.
      • A Bretagne-ban található fémmegmunkáló üzem stratégiai felülvizsgálata.
  • A támogató funkciók magasabb hatékonysággal történű üzemeltetése mintegy 700 millió € megtakarítással jár
  • Az általános és marketing-költségek optimalizációja: magasabb szintű digitalizáció, szervezeti racionalizálás és a támogató funkciókhoz tartozó költségek csökkentése
  • Egyes tevékenységek áttekintése az erőforrások hatékonyabb elosztása érdekében

Ez a Csoport core business tevékenységét érintő változásokat jelenti:

  • Részben az RRG európai értékesítési hálózatára vonatkozóan
  • A Groupe Renault részesedése a Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) -ben a Dongfeng Motor Corporation-re száll, és a Renault márkájú, belső égésű motoros járművek forgalmazása megszűnik a kínai piacon.

Ezeket a terveket a hatályos szabályoknak megfelelően ismertetik majd a munkavállalói képviseletekkel. A terv bevezetésének várható költsége 1.2 milliárd €.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin