Connect with us

Hirdetés

technokrata

Átverte ügyfeleit a Pannon és a Vodafone

Kütyük

Átverte ügyfeleit a Pannon és a Vodafone

A két társaság mobilinternetes szolgáltatásait népszerűsítő reklámjaiban intenzív internetezésre bíztatott, később azonban a reklám által sugallt módon cselekvőket az adatforgalom lassításával szankcionálta – a büntetés összesen 25 millió forint.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott két távközlési szolgáltató, a Pannon GSM Zrt. és a Vodafone Zrt. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Emiatt a Pannon 15 millió, a Vodafone pedig 10 millió forint bírságot kapott.

A GVH vizsgálata szerint a Pannon Internet Éjjel-nappal és a Pannon Internet Éjszaka-hétvége tarifacsomagok megállapodása rögzítette: a Pannon jogosult adott forgalom idején a sávszélességet csökkenteni fájlcserélő, fájlmegosztó programok használatakor. A Pannon azonban nemcsak az extrém esetekben csökkentette a sebességet, a GVH vizsgálata szerint az általa működtetett rendszer minden esetben nem is volt alkalmas ennek azonosítására, vagyis a Pannon bármely előfizető hozzáférési sebességét korlátozhatja, függetlenül attól, hogy az adott körülmény felróható-e az előfizetőnek vagy sem – véli a hivatal. A GVH szerint tisztességtelen, ha a reklámokban a vállalkozás intenzív internetezésre bíztatja a fogyasztót, majd a felhívásnak megfelelő magatartást tanúsítókat az adatforgalom lassításával szankcionálja. A Pannon 15 millió forintos bírságot kapott.

Ehhez hasonló ügyben indult GVH-vizsgálat a Vodafone ellen is: a társaság a HSDPA nyári kampánya szerint az Internet Szabadon akcióban fix havi díjért korlátlanul internetezhet az ügyfél normál felhasználás esetén, adatmennyiségi megkötés nélkül. A Vodafone azt is meghatározta, hogy mi minősül normál és mi extrém használatnak, ezek alapján a felhasználók joggal hihették, hogy csak akkor kell valamilyen korlátozással számolniuk, ha fájlmegosztó programot használnak és az adott hónapban elért összes adatmennyiségük meghaladja az 5 gigabájtot. A GVH vizsgálata megállapította, hogy Vodafone-nak még normál használat esetén is lehetősége van időszakos vagy állandó lassításra a meghatározott adatforgalom átlépésekor, az adatmennyiség azonban a GVH szerint nem tekinthető olyan körülménynek, amely önmagában alapos ok lenne ilyen intézkedésre egy intenzív használatra kínált szolgáltatás esetén. A GVH egy másik Vodafone hirdetést szintén megtévesztőnek talált: Connect Roaming szolgáltatásnál – amely bruttó 3000 forint napi díjért 50 megabájt adatforgalmat tesz lehetővé külföldön – a hirdetésekből nem vált az ügyfelek számára nyilvánvalóvá, hogy az 50 megabájt feletti adatforgalom esetén igen jelentős mértékű fizetési kötelezettséggel kell számolnia. További kifogásként említi a versenyhivatal, hogy a Vodafone Mobile Connect szoftver által mért és a valós, számlázott adatforgalom között jelentős eltérés is lehet. Összesen 10 millió forintra bírságolta a társaságot a GVH.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés