Connect with us

Hirdetés

technokrata

Az Internet megváltoztatja vásárlási szokásainkat

Kütyük

Az Internet megváltoztatja vásárlási szokásainkat

Régebben a Világháló elsősorban információs forrás volt egy-egy tárgy megvétele előtt, amit követett a boltban vagy telefonon keresztül történő megvásárlás. Egyre gyakoribb azonban ennek a fordítottja.

Egy, az USA-ban végzett felmérés szerint a felhasználók közel fele használja arra az Internetet, hogy információt gyűjtsön a kiszemelt árucikk(ek)ről, majd megveszi az(oka)t boltban vagy katalógusból rendeli meg. A válaszolók 45 százaléka viszont arról számolt be, hogy üzletekben ˝vadássza össze˝ vagy katalógusokból nézi ki a keresett termékeket, majd online vásárolja meg, amihez szeretne hozzájutni. A Shop.org és a Bizrate.com felmérése 1252 online vásárló és 80 kiskereskedő megkérdezésével jött létre, melynek keretében a vásárlási szokásokról tudakozódtak.

Az online rendelések kedveltségének folyamatos emelkedéséhez – sok egyéb tényező mellett – az is hozzájárul, hogy többnyire ingyen vállalják egy bizonyos értékhatár felett a kiszállítást (erre egyébként hazai példák is akadnak szép számmal). Ezenfelül az internetezők számának folyamatos emelkedése is rásegít a trendre. Mindennek eredményeként idén várhatóan sosemlátott magasságokba emelkedik az internetes eladások értéke – a bevásárlási szezon első két hét erősségét tekintve bizakodóak a kereskedők. Előreláthatólag a tavalyi, hasonló időszakhoz képest 25 százalékkal nagyobb értékben kerülnek majd idén online módon eladásra az ajándékoknak szánt termékek.

Két hete egyébként még csak 21 százalékos bővülést vártak a kereskedők, ám most már azt tartják valószínűnek, hogy csak az USA-ban 12,4 milliárd dollár értékben fognak eladni árukat az Internet segítségével – a karácsonyi bevásárlási időszakban.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés