Connect with us

Hirdetés

technokrata

Pénzért mindent? – Fizetnének az adatainkért a vállalatok

Kütyük

Pénzért mindent? – Fizetnének az adatainkért a vállalatok

Egy bizonyos havi összegért személyes adatainkat figyelnék a cégek.

Manapság egyre jobban előtérbe kerül a személyes adataink védelme, az elmúlt évek kémkedési botrányainak – gondoljunk csak az NSA-re – hála minden eddiginél több ember igyekszik megóvni a féltett információit. Igen ám, de a gyártóknak és az információkkal kereskedő vállalatoknak ez bizony óriási csapás, hiszen kevesebbet tudnak rólunk, vagyis csökken a bevételük, hiszen nem tudnak kereskedni az így megszerzett adatokkal.

Vannak viszont olyanok, akik egy bizonyos havi összeg fejében szívesen elárulnak magukról ezt-azt, ezt pedig már fel is ismerték a cégek. A Luth Research például havi 100 dollár fejében nyomon követi a készülékünk tartózkodási helyét, figyelemmel kíséri a webes előzményeket és elemzi a használt alkalmazásainkat. Véleményük szerint így javítható a számunkra felkínált reklámok minősége, hiszen csak olyanokkal találkozunk majd, melyek az érdeklődésünkbe tartoznak.

privacy

A Ford például az efféle adatok segítségével tudja kideríteni, hogy a vásárló az oldalukon eltöltött barangolás után vásárolta-e meg az adott járművet, vagy teljesen más módon jutott be a szalonjaik egyikébe. A vállalatok ígéretei szerint egyáltalán nem kíváncsiak a privát szféránkra, azaz az üzenetek, a fotók és az egyéb, személyes dokumentumaink érintetlenek maradnak, legalábbis ha minden a megkötött szerződésnek megfelelően történik.

A nagy kérdés már csak az, hogy megér-e valakinek havi körülbelül 20-25 ezer forintot a személyes információinak bemutatása, vagy jobbnak látja, ha pénz híján is, de megőrzi a privát szféráját.

 



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés