Connect with us

Hirdetés

technokrata

Pörgős és zajos marad az F1

Garázs

Pörgős és zajos marad az F1

Döntött az FIA: 15 ezres lesz a turbók maximális fordulatszáma.

Azt már eldöntette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hogy 2014-től 1,6 literes, V6-os turbómotorok lesznek majd a Forma-1-ben, ám a csapatokkal még vitázott a hajtóművek maximális fordulatszámáról. 12 vagy 15 ezer? Ez volt a kérdés, a válasz pedig – az istállók kérésének megfelelően – az utóbbi lett.

Korábban Bernie Ecclestone és több versenypálya igazgatója kardoskodott a négyhengeres motorok terve ellen, mivel szerintük azzal elveszett volna az F1 különlegességét nyújtó óriási hangerő. Az FIA környezetvédelmi szempontokra hivatkozva akart kisebb motorokat, alacsonyabb fordulatszámmal.

“Azzal, hogy 12-ről 15 ezerre módosítottuk a maximális fordulatot, a mérnökök nagyobb szabadságot kapnak a tervezésnél. Az új, V6-os elrendezésben kicsit más lesz a motorok hangja, de még mindig igazi Formula-1-es lesz” – áll az FIA közleményében.

A mérnököknek további kihívást jelent, hogy a szövetség korlátozza a motorok fogyasztását is a hatékonyabb működés kedvéért. “A kihívás még nagyobb, mint eredetileg szerettük volna, ami csak aláhúzza az F1 vezető technológiájának szerepét” – mondja az FIA.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés