Connect with us

technokrata

Súlyos hiba: percek alatt ellopható a legtöbb autó!

autolopas

Garázs

Súlyos hiba: percek alatt ellopható a legtöbb autó!

Drámai felfedezést tettek a Birmingham Egyetem kutatói.

A szakemberek ugyanis egy biztonsági rést fedeztek fel két, kulcsnélküli nyitást biztosító rendszerben, ennek köszönhetően pedig több mint 100 millió autót nyithatnak ki a rablók, méghozzá igen egyszerűen. Bár a probléma több gyártót is érint, elsősorban a Volkswagen csoportos járműveket sújtja, a német gyártónak körülbelül 100 millió járműve nyitható ki egy perc alatt bármifajta roncsolás nélkül.

A két módszer közül az egyik az 1995-nél újabb, körülbelül 2012-2013-ig gyártott Volkswageneket lehet megfújni. Ehhez szükség van néhány zárvezérlő eszközre (ezeket bontókból, netről könnyedén be lehet szerezni) , majd vissza kell fejteni ezek kódját. Ha ez megvan, utána már indulhat a jelvadászat, ilyenkor nincs más teendő, mint olyan helyre menni, ahol a közelből észrevételnül be lehet fogni a távirányítók jelét.

autolopas

Ehhez elég egy olcsó, néhány tízezer forintos számítógép és egy érzékelő, ami befogja az információkat. Ezután az algoritmussal visszafejthető a titkosítási kulcs, így a jármű könnyedén kinyitható. Ilyenkor ugyanis a rendszer úgy érzékeli, hogy a tulajdonos ért vissza a járműhöz és a gyári kulccsal próbál bejutni az utastérbe. A titkosítási kulcs megfejtése egyáltalán nem bonyolult, hiszen a 7-es Golfig a német gyártó összesen 4 darabot használt, így a támadóknak nincs nehéz dolguk.

Ennél bonyolultabb a HiTag2 nevű titkosítás, ez a Fiat, General Motors (Opel, Chevrolet), PSA (Peugeot Citroen) és több más ismert gyártó is alkalmazta. Ez is hasonlóan működik, annyi különbséggel, hogy itt nem elég egy alkalommal elkapni a távirányítóból jövő jelzést, ezt nyolc alkalommal kell megtenni, különben nem fejthető vissza a titkosítási kulcs. Ez egy zavaróval egyszerűen előidézhető, hiszen ha az autó a gombnyomásra sem hajlandó bezárni az autót, a tulajdonos valószínűleg többször is próbálkozik majd.

autolopas2

Flavio Garcia, a kutatás vezetője közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy az, hogy az autógyártók a legújabb típusaiknál is elmaradott, a 90-es évekből származó technológiákat használtak, komoly veszélyeket rejt. Szerinte gyorsítani kellene a fejlesztési ciklusokon, de legalábbis folyamatos frissítéseket kellene biztosítani a régebbi típusokhoz is.

Jó hír, hogy a kutatók természetesen nem árulták el pontosan, hogy mit hogyan kell csinálni, így abotcsinálta autólopók valószínűleg nem mennek sokra az információkkal, viszont a gyártóknak sokat segíthet, hogy tudják, min kell javítaniuk.

Forrás: Totalcar



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek