Connect with us

Hirdetés

technokrata

Egy hatékony online marketing forma a vállalkozásoknak: a tartalommarketing

tartalommarketing mi ez mit jelent

LifeStyle

Egy hatékony online marketing forma a vállalkozásoknak: a tartalommarketing

Egy hatékony online marketing forma a vállalkozásoknak: a tartalommarketing

Az online jelenlét ma már elengedhetetlen, azonban a vállalkozások hatékonyságának és sikerének érdekében nemcsak egy weboldalra van szükség, hanem annak keresőoptimalizálására (SEO) és tartalommarketingre egyaránt.

A tartalommarketing tulajdonképpen a versenyképes online jelenlétet szolgálja, a célközönség számára hasznos, értékes és releváns, minőségi tartalmak létrehozását jelenti. Ezáltal felkelthetjük az érdeklődést a kínált termékek és szolgáltatások iránt, és az edukáció, a bizalomépítés révén pedig növelhetjük a márkaismertséget, az elköteleződést, ami végső soron gyarapítja a konverziók számát, a bevételt. Néhány mondatban nehéz elmagyarázni, hogy mi a tartalommarketing, így bővebb magyarázatot adunk!

Tartalommarketing, avagy szakmai storytelling

Ahhoz, hogy a célközönség ráharapjon egy termékre, szolgáltatásra, általában sokat kell tenni, számtalan versenytárssal kell megküzdeni. Azonban egy jól kialakított weboldal és megfelelő stratégia birtokában következetesen és jól alkalmazva a marketingeszközöket, az online jelenlét révén bizalmat építhetünk, szakértővé válhatunk. Ez pedig hozzásegít, hogy a közönség egy részét, edukáció révén vásárlóvá alakítsuk.

Az emberek általában a keresőket használják, amikor problémájukra keresnek megoldást, így a cél a találati listák éle. Ehhez pedig a SEO és a tartalommarketing segítheti őket hozzá, valamint a fizetett hirdetések, amely azonban nem témája jelen cikknek, csak a teljesség kedvéért említjük. A tartalmakat úgy kell elkészíteni, hogy értéket adjanak, edukáljanak, mindezt természetesen, magától értetődően.

Cél a bevételek növelése

A tartalommarketing nem az értékesítés eszközeit használja, bár végső célja ugyanaz. A különböző tartalmak célja egy pozitív benyomás kialakítása a cégről, a hozzáértés és a profizmus megmutatása, ezáltal az érdeklődés felkeltése a termékek vagy a szolgáltatás iránt. Azokat az embereket is meg kell tartani, akik még nem állnak készen a vásárlásra, erre jó eszköz lehet a hírlevél feliratkoztatás.

A színvonalas, értékes tartalmak révén, az érdeklődők képzésével építhető a bizalom, illetve növelhető az elköteleződés, ami végső soron konverziót hoz.

Milyen típusai vannak a tartalommarketingnek?

A cél érdekében érdemes több eszközt is használni, amelyek közül a saját blogba írt bejegyzések elengedhetetlenek egy profi cég számára, ahogy a közösségi média csatornák tudatos használata, a posztolás is.

Sokan temetik, azonban még ma is az egyik legköltséghatékonyabb és legjobb megoldás az e-mail marketing, amely növeli az elköteleződést. Az infografikák egyszerűségük, vizualitásuk révén könnyen érthetőek, ezért népszerűek. A videó is jó módszer, hiszen a képi megjelenítés révén izgalmas, sokak által keresett, ahogy a podcastoknak is egyre több rajongója van, így hatásos lehet.

A közönséged elérésére különféle kommunikációs lehetőségeket használhatunk, valamint létrehozhatunk izgalmas, értékes és a célcsoportot érdeklő tartalmakat.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További LifeStyle

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés