Connect with us

Hirdetés

technokrata

Eszel és tévézel – azaz mit mutatsz meg a karantén-életedből?

karantén

LifeStyle

Eszel és tévézel – azaz mit mutatsz meg a karantén-életedből?

Eszel és tévézel – azaz mit mutatsz meg a karantén-életedből?

Hány kiló megsütött kovászos kenyeret láttunk az elmúlt hónapokban a Facebookon? Hány ingyenes újságot, kiadványt, jógaórát láttunk a hírfolyamunkban? Megosztott Zoom képernyők, home office képek és történetek – egy biztos: az utóbbi hónapokban alaposan megváltozott az eddigi életünk. Egy biztos: rengeteget netezünk és közel negyedével emelkedett az online térben közzétett tartalmak mennyisége az előző év azonos időszakához képest. De mégis milyen a #koronaplónk? Ennek járt utána Bauer Zsófia (Ynsight Research) és Mezei Márk (Silberstein and Partners).

Rengetegen dolgoznak otthonról, vesznek részt gyermekeik digitális oktatásában, ami sok időt vesz el mindenkitől – de mit csinálunk még e mellett a karanténban? Naponta sok száz otthon elvégezhető kurzusról, sportapp-ról, otthoni edző-felszerelésről, balkonkertészet tippekről, vagy online főző kihívásokról kapjuk a hirdetéseket. De mégis melyek azok, amelyeket meg is valósítunk?

Kutatásunkban megnéztük az utóbbi pár hónap legnépszerűbb karanténnal és az otthoni tevékenységekkel kapcsolatos magyar hashtageket. Ezek elemzéséből létrehoztuk a legnépszerűbb tevékenység-klasztereket, azaz megállapítottuk milyen időtöltésről számolnak be az otthonmaradók.

Összesen 482 599 nyilvános posztban megjelenő hashtaget elemeztünk a 2020. március 1. és 2020. április 30. közötti időszakban, amelyek a járvány kontextusában jelentek meg az online tér különböző csatornáin.

Otthonmaradásra szólítanak fel a legtöbben, 265 869 olyan poszt született, amelyben ezzel foglalkoznak a felhasználók, a közösségi összetartás fontosságát pedig 50 787 bejegyzés hangsúlyozza.

És ha már otthon maradtunk, úgy tűnik leginkább enni és sorozatot nézni, kertészkedni és vásárolni szeretünk. A hétköznapjaikat megörökítő netezők nagy részére tökéletesen illik a #netflixandchill mondás. Ha már mindent megettünk és megnéztünk sportolunk is egy kicsit, a családdal ünneplünk, vagy éppen olvasunk. A lelkiegyensúlyunkra is fordítunk figyelmet – elsősorban jógázunk vagy meditálunk. Ha pedig a versengő énünk kerül előtérbe, akkor pedig online kihívásokban veszünk részt.

További LifeStyle

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés