Connect with us

Hirdetés

technokrata

Mi számít minőségnek az átlag magyar szerint?

LifeStyle

Mi számít minőségnek az átlag magyar szerint?

Ha egy átlagos magyarországi lakos korlátlanul költekezhetne, és kizárólag minőségi szempontokat kellene csak figyelembe vennie, leginkább Samsung mobiltelefont vásárolna, a Real Madrid meccsein figyelné Cristiano Ronaldo cseleit, a könnyűzenei kínálatból pedig elsősorban Madonna, Rúzsa Magdi és az Omega koncertjeire látogatna el legszívesebben az ICERTIAS legfrissebb QUDAL kutatása szerint.

Az első alkalommal elvégzett QUDAL – Quality meDAL – DEEPMA felmérés a könnyűzenei előadóktól kezdve a sport területén keresztül az elektronikai eszközök és az élelmiszerek kategóriájában is azt kutatta, mely márkák jelentik a magyar fogyasztók számára legkiemelkedőbb minőséget. A felmérés összességében száznál is több kereskedelmi és egyéb kategóriát ölelt fel.

ruzsa-magdi

A kutatás könnyűzenei részéből egyértelműen kiderült, hogy a minőségről alkotott véleményünknek semmi köze a nemhez vagy a korhoz. A nyolc évvel ezelőtti Megasztárban aratott győzelmével ismertté vált, és azóta is töretlenül sikeres Rúzsa Magdi mellett a már évtizedek óta színpadon lévő Omega együttes lett a legnépszerűbb. Nemzetközi szintéren pedig a magyarországi kutatás alapján – talán nem túl nagy meglepetésre – Madonna lett a legjobb popzenei előadó.

A sport kategóriában is érdekes eredmények születtek. A sportágtól függetlenül legmagasabb minőséget képviselő sportklub a megkérdezettek szerint az FC Real Madrid lett. Az egyéni kategóriákban a világcsúcstartó rövidtávfutó, a hatszoros olimpiai bajnok jamaikai Usain Bolt szerezte meg a hazai válaszolók szerint az első helyet, míg a magyar sportolók közül a szintén olimpiai bajnok mellúszó, Gyurta Dániel képviseli a legmagasabb szintet a megkérdezettek szerint. Ha már a sportolóknál tartunk, a sportszerek minőségi versenyében a kutatás szerint a Nike termékei diadalmaskodtak.

Gyurta Dániel

Ahogy az ICERTIAS szakértői hangsúlyozzák, a QUDAL – QUality meDAL piackutatás célja felhívni a figyelmet a minőségre és annak fontosságára. A kiemelkedő minőségről szóló kutatás módszertana jól illusztrálható a mobiltelefonok kategóriájában feltett kérdéssel. Ebben a kategóriában a következő szerepelt a kérdőívben: “Adja meg annak a mobiltelefon-gyártónak a nevét, amely az Ön személyes tapasztalata és véleménye szerint a legmagasabb minőségi színvonalat nyújtja a magyar piacon!”. A válaszadók túlnyomó többsége ez alapján pedig a Samsungot nevezte meg a legjobb telefonnak.

s5

Számos további érdekes kereskedelmi kategóriára kérdeztek rá a kutatás során, így például kiderült, hogy a magyarok szerint a legmagasabb minőséget a laptopok piacán a Lenovo képviseli, a banki szolgáltatások közül az OTP-t jelölték meg első helyen, a hitelkártyák körében a VISA nyert, míg a legelismertebb arckrémmárkának a Niveát gondolják. Az élelmiszerek versenyében a rizsek közül az Uncle Bens-t, a tejek közül a Mizo-t, míg az ásványvíz kategóriában a Szentkirályit jelölte meg a legtöbb hazai válaszadó a legjobb minőségű terméknek.

Módszertan és minta

A QUDAL – QUality meDAL magyarországi piackutatás 2014/2015 (www.qudal.com) felmérést a svájci ICERTIAS – International CertificationAssociation GmbH (www.icertias.com) szervezet rendezte Magyarország területén 2014 májusában, internetes kérdőív segítségével, a CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness) módszertan használatával.  1200 magyarországi, 15 évnél idősebb internet felhasználó vett részt a kutatásban. A kutatás Magyarország teljes területére kiterjedt.



Szólj hozzá!

További LifeStyle

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés