Connect with us

Hirdetés

technokrata

Behajtónál landolhat a befizetetlen telefontartozás

Kütyük

Behajtónál landolhat a befizetetlen telefontartozás

A megelőzéstől várják a pénzt a cégek.

Körkérdésünknél nem derült ki, hogy a társaságok pontosan mekkora összeghatár fölött indítanak jogi eljárást – az összeg „lenyelése” helyett – vagy adják át a tartozást a behajtócégeknek.
 

Nem érdemes tartozni a távközlési cégeknek, mert első körben korlátozzák a szolgáltatást, aztán pedig jelentős kamatot számolnak fel a kinnlevőség után, ha pedig ez sem vezet eredményre, behajtócéghez fordulnak, s azok próbálják beszedni a pénzt.

A Telenor Zrt. a számlás előfizetői szerződést 30 napos felmondási idővel mondhatja fel, ha az ügyfél nem egyenlítette ki az esedékes díjat, illetve nem igazolta, hogy megtette az ezzel kapcsolatos lépéseket. A folyamat akkor indul el, ha az előfizető az összeget az első értesítést legalább 15 nappal követő második figyelmeztetés után sem egyenlítette ki. A szolgáltató a késedelem első napjától napi kamatot számít fel a ki nem fizetett tartozás után (ennek mértéke évi 14 százalék). A felmondás utáni kinnlévőség kezelésénél a Telenor behajtócégeken és ügyvédi irodákon keresztül érvényesíti követeléseit. Ezzel egyező gyakorlatot folytat a Magyar Telekom Nyrt., amelynek pr-igazgatóságától megtudtuk, hogy a társaság a számla lejáratát követően a törvényi előírásoknak és az általános szerződési feltételekben foglaltaknak megfelelően értesíti az ügyfelet a hátralékáról. Az értesítésben megjelölt fizetési határidő lejárta utáni napon korlátozásokat léptethet életbe, hasonlóan a Telenorhoz. Ha az ügyfél a szolgáltatás felfüggesztése után is tartozik, úgy a társaság harmadik fél bevonására, valamint követelésük peres úton való érvényesítésére kényszerülhet.

Az Invitel Zrt.-nél is nagyjából hasonlóan járnak el, a cégnél részletes belső utasítások szabályozzák a kinnlevőség-kezelés és behajtás folyamatát. Mindezek során az Invitel arra törekszik, hogy megtalálja a mindkét fél számára előnyös megoldást. Ha azonban többszöri megkeresés után sem sikerül a fizetésről megállapodni, következhet a szolgáltatások korlátozása és egyidejűleg a jogviszony felmondása, majd az Invitel tulajdonába tartozó, a nyújtott szolgáltatásokhoz kapcsolódó műszaki berendezések, készülékek leszerelése – mondta Zsembery György, az Invitel üzleti működéséért felelős vezérigazgató-helyettes. A társasággal szerződésben álló ügyfelek kinnlevőségeinek behajtását a vállalat erre specializálódott osztálya végzi. Az inaktív ügyfeleknél, vagyis ahol a szerződéses jogviszony már megszűnt, a vállalat külső behajtócégekkel kötött szerződésekkel is megpróbálja érvényesíteni követeléseit. Az Invitel esetenként, egyedi elbírálás alapján az inaktív ügyfelekkel szembeni követeléseit különböző faktorcégeknek engedményezi – tette hozzá Zsembery. A szolgáltatók nem kedvelik a “rossz” ügyfeleket, de nem érdekük a szakítás sem, ezért mindent megtesznek, hogy pénzüknél maradjanak. A Vodafone is a megelőzésre helyezi a hangsúlyt. A társaság számos lépést tesz annak érdekében, hogy az előfizetők ne jussanak el a behajtásig. Pár hónapja vezették be azt a gyakorlatot, amely szerint előfizetőiket telefonon megkeresik, amennyiben azt látják, hogy az előző számláihoz képest magasabb összegre számíthat a következő hónapban. A beszélgetési szokásait elemezve akár egy még kedvezőbb tarifacsomagot is tudnak nekik ajánlani, amellyel a telefonálási költségeit a saját pénztárcájához szabhatja. Fontosnak tartják a személyes kontaktust probléma esetén is, így könnyebben megtalálják az ügyfél számára legmegfelelőbb megoldást. A Vodafone az e-számla használatára is motiválja ügyfeleit.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés