Connect with us

Hirdetés

technokrata

Microsofttól lopott a Google?

Kütyük

Microsofttól lopott a Google?

Kattintásmentes találatok – a megújult képkereső gyanúsan emlékeztet a redmondi szolgáltatásra.

A vállalat képkeresője (Google Images Search) nem kapott komolyabb ráncfelvarrást 2001 óta, árulta el Marissa Mayer, a Google felhasználói tapasztalatokért és keresőtermékekért felelős alelnöke egy, a cég San Francisco-i irodájában tartott rövid beszámolójában. A megújult felület mögötti koncepció a minél kevesebb kattintás elvére alapult, vagyis a fejlesztők azt szerették volna elérni, hogy az internetezők a lehető leggyorsabban férjenek hozzá az általuk keresett képekhez. Emellett az is fontos szempont volt, hogy egy adott kép információi anélkül válhassanak elérhetővé, hogy ahhoz akár csak egyet is kattintani kelljen a találati eredmények között.

Google-Images-2010.jpg

De ismerős…
A Microsoft Bing képkeresőjét már ismerők számára nem lesz ismeretlen a Google megújult felülete, hiszen a Bing szintén végtelenített gördítősávot használ a találati lista böngészéséhez, és ugyanúgy rendelkezik kép-előnézeti képességekkel.

Ugyan a megújult felület még nem érhető el mindenki számára, azok, akiknél a Google aktiválta már a lehetőséget, az olyan alap kulcsszót tartalmazó keresések esetén, mint a Yellowstone, egyszerre ezer képet kapnak eredményül, egyetlen oldalon. Annak érdekében, hogy ne váljon káosszá a találatok böngészése, a Google úgynevezett végtelenített gördítősávot (infinite scroll) alkalmaz, mellyel kvázi a „végtelenségig” lehet görgetni a találatok között. Emellett beépített egy előnézet funkciót is a szolgáltatásba, így ha az internetező egy kép fölé viszi az egérmutatót, arról egy lebegő ablakban azonnal megjelennek az olyan alapinformációk, mint hogy milyen URL-en található az adott kép.

Ezzel nem ért véget az újdonságok listája: a Google a megújult felülettel kiterjeszteni készül hirdetési rendszerét. Lehetővé tette ugyanis, hogy a hirdetők képet illeszthessenek szöveges reklámjaikba. Így nagyobb hatékonysággal hívhatja fel magára a figyelmet a hirdető, állítja a Google.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés