A gyártó elmondása szerint a frissített Charger egyik eleme sem maradt érintetlen az átalakítás során. A Dart által elindított formanyelvet követi a méretesebb négyajtós is, ami a keskenyebb hűtőrácsban és a kerekebb lámpákban mutatkozik meg. A kor elvárásainak megfelelően az első és a hátsó lámpák is LED-es izzókat kaptak, és a magasabb felszereltségi szinteken a ködlámpában is ez a technológia található.
A modell egy új, háromrészes légterelőt is kapott, amely a 20 colos felnikkel egyetemben alapáron jár az R/T verzióhoz. Újdonság még a 8 új fényezés, a 7 colos TFT érintőképernyős központi rendszer, a 8 új és jobb minőségű kárpit, a háromküllős volán valamint az elektronikus váltókar is.
Erőforrások tekintetében két verzió létezik, mégpedig a gyengébbik Pentastar 3,6 literes V6-s, amely 296 lóerőt és 353 Nm nyomatékot biztosít a sofőr számára, valamint a nagyobbik HEMI motor. A hatalmas, 5,7 literes V8-as blokk 375 tagú ménest számlál és 535 Nm nyomatékkal próbálja feltépni az aszfaltot, amivel az R/T verziót képes 5 másodperc alatt 100-ra katapultálni. Mindkét erőforrás esetében alapáron jár a 8 fokozatú TorqueFlight automataváltó.
A Challengerhez óvatosabban nyúltak hozzá a mérnökök, aminek köszönhetően leginkább az „izomautó” hátulján vélünk felfedezni néhány változást. Elöl csak az osztott hűtőrács és a motorháztetőn lévő nagyobb beömlők tűnnek fel elsőre, míg a hátsó traktusnál újrarajzolták a lámpatesteket, melyek ezentúl LED-es fényforrásokat kapnak. A visszafogott frissülés mellett leginkább az új színekkel és keréktárcsákkal dobhatják fel a vásárlók a frissített Challengert.
Belül a Chargerhez hasonló módosításokkal találkozhatunk, mint a vadonatúj Uconnect rendszerrel ellátott 8,4 colos központi érintőképernyős rendszer, a műszerfalon található 7 colos személyre szabható képernyő – amely jól megfér a „retró” számlálókkal – és az elektronikus váltókar. Rengeteg biztonsági extával is felvértezték az újdonságot, mint az első ütközésre figyelmeztető rendszer vagy a távolságtartó tempomat.
A Scat Pack névre hallgató verziót egy 6,4 literes V8-as erőforrás hajt, amiből 492 lóerőt és 643 Nm nyomatékot csiholtak ki a mérnökök, amit egy hatsebességes kézi, vagy a Challengerben most bemutatkozó 8 fokozatú TorqueFlight automata közvetít a hatalmas 20 colos felnikkel ellátott kerekek felé. A különleges kiadáshoz egyéb extrák is járnak, mint a Brembo fékrendszer, a zongoralakk betétek és a méhecskét mintázó plakett.
A még extrémebb Scat Pack Shaker modellnél két erőforrás közül is választhatunk: egy 5,7 literes és az előbb említett 6,4 literes V8 között. Ehhez a verzióhoz azonban már speciális felfüggesztések, Goodyear Eagle F1 gumiabroncsok, sportülések és fekete díszítőelemek is járnak, nem is beszélve a hatalmas légbeömlőről a motorháztetőn.
A Dodge jó irányba tart, hiszen az eddig háttérbe szoruló tulajdonságok, mint az utastér minőségi kivitelezése kezdenek egyre fontosabbá válni az Egyesült Államokban. Sajnos hazánkban egyelőre hivatalos úton nem tudunk hozzájutni ezekhez a modellekhez, pedig sokak álma válna valóra, ha nálunk is megindulna a forgalmazás.
Forrás: Autó Pult