Connect with us

technokrata

Nagyon durva lett az új Ferrari

Garázs

Nagyon durva lett az új Ferrari

LaFerrari néven mutatta be az Enzo utódját a Ferrari. 963 lóerős a hibrid.

Lehullt végre a lepel a Ferrari Enzo utódjáról, amely a szimbolikus jelentőségű LaFerrari nevet kapta. Ebben a sportkocsiban minden benne van, amit az olaszok jelenleg utcára tudnak vinni, a technikai megoldások nagy része a Forma-1-ből érkezett.

Mindössze 499 példány készül a 360 millió forintos autóból, amely 4,7 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,16 méter magas. Szénszálas anyagból készül a karosszéria, de rögtön négyféléből, mindet az F1-es csapat készíti. Az üresen 1255 kilós autót aktív aerodinamikai elemek tapasztják az aszfaltra, az elektronika mindig az aktuális sebességhez lövi be a leszorítóerőt.

Először kapott hibrid hajtást egy utcai Ferrari: a 9250-ig pörgethető 6,2 literes V12-es benzinmotor 800, a duplakuplungos váltóhoz kapcsolt villanymotor 163 lóerőt teljesít, így a kombinált csúcsteljesítmény 963 lóerőre jön ki, a kombinált csúcsnyomaték pedig 900 Nm-nél magasabb. Van az autóban még egy elektromotor, ez a segédberendezéseket működteti. Csak összehasonlításképp: az új, szintén hibrid McLaren P1 916 lóerős, és míg a wokingi modell 17 másodperc alatt gyorsul 300 km/h-ra, addig a Ferrarinak ehhez 15 másodperc is elég.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés