Connect with us

Hirdetés

technokrata

Elektromos hajtás az 1-es BMW-ben

Garázs

Elektromos hajtás az 1-es BMW-ben

Genfben mutatkozik be az 1-es BMW elektromos változata, az ActiveE. Ezer darab készül belőle.

Már a 2010-es Detroiti Autószalonra elkészült az 1-es sorozat elektromos változatával a BMW, de akkor csak tanulmányként emlegették az autót. Idén márciusban, a Genfi Autószalonon debütál a lényegében változatlan szériaváltozat, amelyből ezer darabot készítenek a bajorok.

Az 1-es kupéból készült, ActiveE névre keresztelt modellel a tapasztalatgyűjtés a cél. Arra kíváncsi a BMW, hogy mindennapi körülmények között hogyan viselkedik az autó, európai, amerikai és kínai vállalati ügyfelek kapnak belőle.

Maradt a 170 lóerős, 250 Nm csúcsnyomatékú villanymotor az autóban. Százra kicsivel több mint kilenc másodperc alatt gyorsul, végsebessége elektronikusan korlátozott 145 km/óra. Összesen három lítium-ion akkumulátor látja el energiával a motort, amely hasznosítja a gázelvételnél és fékezésnél keletkező mozgási energiát. Ez akár húsz százalékkal is növelheti a hatótávolságot, amely körülbelül 170 kilométeres.

Kétféle energiatakarékos mód is választható: az egyikkel csak a mozgási energiából táplálkozik az autó, a másik a fedélzeti fogyasztók egy részét kapcsolja le és csökkenti a gázreakciót. Fali konnektorból egy éjszaka alatt tölthető újra az autó, melynek csomagtartója az akkumulátorok miatt csak 200 literes.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés